OT (Urmagerlup-brille)

Jeg ved godt det er OT, men hvor skal jeg ellers spørge ?

Når jeg arbejder med elektronik, kniber det efterhånden med at se små
detaljer.

Jeg har tænkt på om man kan få en slags urmagerlup-brille. Det skulle gerne
være sådan at man har begge hænder fri og gerne lup til begge øjne.

Er der en der har erfaring med sådan en ting  ?  Anbefalinger ?

--
Kristian

Re: OT (Urmagerlup-brille)
Heldigvis fandt Kristian Andersen

Køb et par læsebriller +2.5/+3.5 efter behov det er en meget billig løsning

/carsten

Re: OT (Urmagerlup-brille)
løsning

Jeg har faktisk læsebriller (men kun + 1,5 så stærkt handikappet er jeg dog
ikke).

Det jeg er ude efter er noget med lidt forstørrelse  5 - 10 gg.

--
Kristian

Re: OT (Urmagerlup-brille)
dog

Et stereomikroskop styrer!
Mange kan dog klare sig med en almindelig luplampe som fx.
http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr44%51&n60%105
(og så evt. et "urmagerøje" til at checke det rigtige småtteri)

/anders

Re: OT (Urmagerlup-brille)
Hej Anders,

Ja, pengepungen ;-/

Urmagerlup, forhandles også under navnet "stenlup" (til kontrol af
ædelstene).

--
Venlig hilsen,
Søren

Jeg bruger læsebriller +3,5 eller en luplampe til 'hurtige opgaver', men
mine øjne kan absolut bedst arbejde med en "lupbrille med pandebånd' fra
http://www.brinck.dk/ - 1 sæt kostede 65,- , og jeg mener at de stadig
findes!

(Svjh kan man have sine briller på inde under lupbrillen)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Re: OT (Urmagerlup-brille)
Jeg har fundet noget der ser interessant ud.

http://www.lupenshop.de/content/lupenshop.storefront/413aeb91011f26d02740d43f47020614/Catalog/1463

Men er der slet ingen der har erfaringer med en lup-brille ?

--
Kristian

Re: OT (Urmagerlup-brille)
http://www.lupenshop.de/content/lupenshop.storefront/413aeb91011f26d02740d43f47020614/Catalog/1463

Jeg har gode erfaringer med tilsvarende "Kopfbandlupe 'Hobby' Kunststoff" -
jeg har købt min(e) hos http://www.brinck.dk/ til 65,- pr. stk.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Re: OT (Urmagerlup-brille)
Kunststoff" -

Ja, til den pris er det jo bare at prøve. Jeg kunne ikke finde dem på deres
hjemmeside, så jeg må nok bare køre der ind en dag.

Tak for forslaget.

--
Kristian

Re: OT (Urmagerlup-brille)
Hej Kristian,

Jeg har et af de der "pandebånd" der minder om en mindre svejsemaske og jeg
finder den ret irriterende, så jeg bruger mest _kraftige_ briller til
småtterierne (og en megakraftig stenlup til det mindste).

Den væsentligste fordel ved pandebåndet er at det udelukker en del sidelys,
hvilket øger fokus på det relevante (måske skulle vi alle bruge sådan et
når vi skriver her ? ;) men IMO er de ikke besværet værd (og så giver den
"morgenhår" ;-/

En rigtig god ting er de brillepåsatser som kiruger af og til bruger,
nærmest små kikkerter, de giver stor forstørrelse, men modsat en almindelig
lup er det i en praktisk arbejdsafstand (en lille armslængde).
Det er dog ikke lykkedes for mig at finde nogle der var til at betale for
menneskepenge, men det er vel fordi det er præcisionsoptik lavet til en
forholdsvis lille målgruppe.

--
Venlig hilsen,
Søren