OT: Dims søges til fastgørelse af 8mm Ø stang mellem to plader.

Jeg har en Ø8mm rund stang af kulfiber som jeg gerne vil klemme fast
mellem to alu plader, så jeg har en ide om at jeg skal bruge to stykker
plastik der:
* Har en ca 3-4mm dyb, Ø8mm fordybning på den ene side.
* Er flade på den anden side.
* Har et Ø3mm skruehul vinkelret på fordybningen på hver side.
* Er omkring 20x5x6mm (bredde, højde, dybe i tegningen).

Noget i stil med:

|<----- 20 mm ----->|
 _  _____________  _
| ||             || |
| ||   '-----'   || |
| ||  /       \  || |
|_||_/  Ø8mm   \_||_|
  Ø3mm           Ø3mm

Er der nogen der har en ide til hvor jeg kan købe en stak af disse
dimser, eller måske bare en ide om hvad de hedder så jeg kan spørge
efter dem?

Re: Dims søges til fastgørelse af 8mm Ø stang mellem to plader.
Hej Flemming

Kan du ikke bare lave M3 gevind i stængerne og skrue dem direkte
på pladen.

Re: Dims søges til fastgørelse af 8mm Ø stang mellem to plader.

Det skal jo også gerne være stærkt og jeg tror ikke huller i kulfiber
stængerne gør dem stækere.

Re: Dims søges til fastgørelse af 8mm Ø stang mellem to plader.
Hej Flemming

Hvad er det præcist du skal lave ?

Re: Dims søges til fastgørelse af 8mm Ø stang mellem to plader.

Jeg skal have sat arme på min mikrokopter, det er sådan en her:
http://images.google.com/images?q=mikrokopter

De alu arme man normalt bruger vejer og koster mere end kulfiber,
problemet er at få koblet stængerne sammen med center pladerne (2 stk
100x100 mm 1.5mm glasfiber print) i den ene ende og få monteret motorene
i den anden.

Det er vigtigt at der ikke indgår lim eller nogen anden forarbejdning af
kulfiberrørene end at skære dem til for ellers bliver det for bøvlet at
skifte når den skvatter ud af himlen...

Re: Dims søges til fastgørelse af 8mm Ø stang mellem to plader.
Hej Flemming

Hvorfor ikke bare bore huller igennem rørene og spænde det sammen,
så skal du bare have forborede rør med og skifte med. Lav evt en
borelære til rørene.

Re: Dims søges til fastgørelse af 8mm Ø stang mellem to plader.

Fordi det svækker røret en hel del.

Re: Dims søges til fastgørelse af 8mm Ø stang mellem to plader.
Hej Flemming

Så bor to huller i din plade og sæt en kabelbinder
til at holde røret.

Re: OT: Dims søges til fastgørelse af 8mm Ø stang mellem to plader.

hvor mange skal du bruge?

-Lasse

Re: OT: Dims søges til fastgørelse af 8mm Ø stang mellem to plader.

32.

Der er 4 kulfiber rør, som skal gøres fast 2 steder i hver ende og der
skal bruges 2 dimser til hver fastgørelse (4*2*2*2).

Re: OT: Dims søges til fastgørelse af 8mm Ø stang mellem to plader.
On 28 Aug., 19:41, Flemming Frandsen <ff-
rge

Kik her, det vrimler med dem.

mvh
ThorbjF8%rn

Re: OT: Dims søges til fastgørelse af 8mm Ø stangmellem to plader.

Hvor?

Re: OT: Dims søges til fastgørelse af 8mm Ø stang mellem to plader.

øh? hvor her?

Re: OT: Dims søges til fastgørelse af 8mm Ø stang mellem to plader.

Rigtig godt spF8%rgsmE5%l.

NU med link.
http://kortlink.dk/skiffy/5pwh

mvh

ThorbjF8%rn

Re: OT: Dims søges til fastgørelse af 8mm Ø stang mellem to plader.

Hmm, det eneste jeg lige kan finde er sådan en her:
http://www.skiffy.com/docs/inhoudfr.cfm?taal=se&ID=xyxz2954039A6&order=order&pag=prodinfo.cfm&serie10%2&artnum10%2011059901&maatkeus=mm

Problemet er bare at den kræver et Ø9 mm rør og et hul gennem røret, det
kunne måske bringes til at virke, men var der noget andet du tænkte på?

Re: OT: Dims søges til fastgørelse af 8mm Ø stang mellem to plader.

Anyway, jeg løste problemet ved at lave plast dimserne selv, af
skærebrædder med en søjleboremaskine, kapsav, stiksav og et par timers bøvl.

Re: OT: Dims søges til fastgørelse af 8mm Ø stang mellem to plader.

Det var jo nok ogsE5% den korteste vej,
Jeg har netop fE5%et tilsendt link til flere plastdimser
http://guide.b-plastic.com/pages/level2/en/DISTANZEL.html

NE5%r du fE5%r flyvedyret fE6%rdigt, vil et billede ikke vE6%re uvelkomment=
,

mvh
ThorbjF8%rn

Re: OT: Dims søges til fastgørelse af 8mm Ø stang mellem to plader.

Ja.

Det har skam fløjet, men mit digicam er brækket ned så jeg kan ikke tage
billeder lige for tiden.

Jeg smider et link til galleriet når jeg kan.

I midlertid har jeg fundet ud af at jeg slet ikke kan lide runde
kulfiberrør, for så er det alt for nemt at få motorene til at dreje
nogle grader ved en hård landing og så er det svært at styre bag efter.

Site Timeline