Osc. i PIC kreds.

Hej Gruppe.

Har lidt problemer med at få oscillatoren i en PIC16F84 til at svinge. Jeg
bruger et 4 MHz x-tal
koblet til PIC med 22 pF i hver side.
Hvis ellers mine conf. bits står rigtigt, skulle oscillatoren så ikke svinge
uanset hvad?
Det ville da være usmart at stoppe og starte oscillatoren
under eksekvering eller hvad?
Nogen der har lidt mere erfaring end jeg og som vil dele den med mig vil jeg
være taknemlig.

--
MVH.
Finni

Re: Osc. i PIC kreds.

jeg går ud fra at du har x-tal til at side mellen ben 15 & 16 og at der
sider en 22 pF fra ben 15 & til stel og ligeledes på ben 16

dernæst skal det conf. bit se sådan ud, config 0x3FFA

så budte der være liv,

/Carsten

Re: Osc. i PIC kreds.

Tak for svaret Carsten.
Forbindelsen til X-tallet er som du beskriver.
Conf. bit kan jeg ikke finde men den er sat sådan op:

OSC:  XT
WDT: OFF
POWER UP T: ON
CODE PROTECT: OFF

Er det mon rigtigt?
--
MVH.
Finni

Re: Osc. i PIC kreds.
Det ser rigtig ud.

Er du sikker på den IKKE svinger?
Hvordan måler du om den svinger?

Måske er krystallet defekt..

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Re: Osc. i PIC kreds.

Hej alle..
har prøvet det samme..
det er som om nogle Xtaller er en smule sløve.
prøv at sætte osc til HS. det har virket flere gange hos mig..
oz1lqb / claus

Re: Osc. i PIC kreds.

Hej alle.

I mellemtiden fandt jeg ud af at det var en defekt (korsluttet)
folietrimmer.
Så nu virker konstruktionen.
Tak for jeres deltagelse.

--