Orcas simulation

Jeg har opbygget et meget simpelt diagram i Orcad Capture, og har nu valgt
at simulere Bias point, men ligemeget hvad jeg gør får jeg "floating fejl"

Er der nogle som har nogle gode hints?

Re: Orcas simulation
"Peter" <psv at it-skp.dk> wrote in

Den fejl jeg kender er manglede stel!!
Ellers ingen gode ideer desværre

Venligst Lars

Re: Orcas simulation

Ja, det tror jeg også. Der er vist kun ét af groundsymbolerne, som
simulatoren genkender som stel. Jeg mener den hedder 0V el. lign.

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Jesper Larsen

Re: Orcas simulation

Du skal definere et stel punkt "0". Hvis du har det og evt. bruger
kondensatorer, kan det være at du skal parallelforbinde disse med eks. en 1
Gohm modstand for ikke at få et flydende punkt uden potentiale.

--
Aage

Site Timeline