Orcad og DRC

Hej,

Jeg har nu fået lavet mit diagram færdigt og skal til at lave print-udlæg.
Jeg har lavet en netlist som jeg importerer i layout. Når jeg skal flytte
komponenterne til deres rigtige pladser, brokker den sig og skriver "Unable
to verify/clear DRC" - pånær hvis jeg placerer komponenten i en lille
stiplet firkant. Det har vel noget at gøre med at den tror at printet er for
lille eller noget i den retning. Men hvordan ændrer jeg det? Jeg kan jo
selvfølgelig bare ignorere drc, men når det nu er der kan man jo lige så
godt bruge det.

Jonas Jalling

Re: Orcad og DRC

Du kan ændre på størrelsen af DRC-boksen svjh.
Men inden du har baner, på er det ikke værd at bruge online DRC'en (der
faktisk ER p*sseirriterende)...

/A

Re: Orcad og DRC

"Unable
for

1. Du får fejlmeldinger, hvis du ikke har en boardoutline

2. DRC virker indenfor den stiplide DRC box.

3. slå den fra indtil du skal til at route i et nært zoom

4. Når du bruger online DRC er det praktisk i Options->UserPref. at sætte
den til "Allow DRC errors". Derved kan du dogt komme af med komponenter og
baner, der overtræser reglerne. Den sætter blot en error-marker på de
relevante steder. Den forsvinder så igen, når du løser problemet.