OrCad: Forbindelse til "copper pour" ?

I forbindelse med et projekt laver jeg pt et print i OrCad Layout. Jeg
har valgt at lægge min GND på den ene side som copper pour, og VCC på
den anden side af printet.. Forbindelserne fra kobber planet, til
loddeøerne bliver dog tynde krydser, og jeg vil gerne have dem større...

Hvor ændrer jeg bredden på forbindelsen til loddeøen fra mit copper pour ?

/Fromm

(der kan ikke svare på mail)

Re: OrCad: Forbindelse til "copper pour" ?
Hej,

Det gør du i Options->Termal Relief Settings
Den du leder efter er Spoke Width, det er bane tykkelsen på krydset.

Mvh
   Jan Thøgersen

Re: OrCad: Forbindelse til "copper pour" ?

Super, det er lige det med at kunne betegnelserne for det hele :D

Nu vi er ved OrCad, er det så muligt at få fjernet centrum ad alle
loddeøer og via, så det er nemmere at bore manuelt (samt lave manuelle
gennemplateringer).

MVH Jakob Fromm
(mail adresse virker ikke)

Re: OrCad: Forbindelse til "copper pour" ?

Hvis du vil have noget at bore efter skal du bare vælge "keep drill holes
open" under options->post process settings->bottom, top
størrelsen på "guide hullet" kan ikke justeres, hvis du skulle have ønsket
dig det ;-)

Ulrich

Re: OrCad: Forbindelse til "copper pour" ?

Jo, det er det lag, der hedder drill i det spreadsheet, der handler om
padstacks.