Orcad Capture version 9 problemer(newbie)

Hej i gruppen!

Nu må jeg alså ty til jeres hjælp, jeg er lige begyndt at bruge subj. Jeg har gået igennem turtorial'en og også fået lavet et par diagrammer men, problemet kommer når jeg forsøger at overføre til layout delen, jeg laver en netliste til layout og skal sætte footprint på, jeg kan alså ikke hit u' a'et. Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive under footprint når jeg tager properties for et komponent. Er der ikke en expert her i gruppen der gider at forsøge at guide mig derhenad så jeg kan komme videre. Det ville jo være dejligt, at kunne udnytte det fede program. Der er måske også et andet problem, det har gået ned for mog et par gange imens jeg har arbejdet med det på WinXP Pro. Er der nogen der har en forklaring på det?

På forhånd tak for hjælpen

--
Mvh.
Torben

men,

en

Du finder det rigtige footprint (eller tegner et nyt) i Layout. Så skriver du navnet på dette ind i dit schematics-symbol. Hvis Layout ikke kan finde footprintet spørger det - og du kan så selv browse til det rigtige...

Nope - kører 2000. Ingen problemer (når altså licensserveren kører!) so far...

/A

Reply to
Anders Frederiksen

Hej,

jeg ved at der faktisk er nogen, der har lavet et kursus i brug af både Capture og Layout. Det kan i hvertfald hjælpe dig godt på vej. Ellers er der vel mulighed for at ringe til importørens hotline, det koster ikke noget,

Den mest elegante løsning er at bruge Capture CIS, der kan vise dig footprint, allerede når du sætter komponenten på diagrammet...

Det er den jeg bruger, hvordan får man den til det? Jeg har jo muligheden at sætte fottprint på når jeg vælger properties for komponenten men, feltet for footpriont er tomt, og det er jo bare et felt man selv skal skrive et eller andet i, så hvordan virker det?

Det der med at selv lave sine footprint det kan jeg måske nok finde ud af men det er jo letter hvis der var nogen man kunne vælge fra.

Med hensyn til at over føre schematic til layout er jeg også rent ind i et andet problem: Når jeg åbner en i layout spørger den om en *.max fil, jeg har så fundet ud af at man kan åbne *.mln filen til convertering men så spørger den om en

*.tpl fil??? (template) hvor f*** får man den fra? I den version af softwaren jeg har er der kun én med den endelse og det er i */layout_plus/samples/demo mappen

Nu skal det lige siges at den version jeg har er en "alternativ" version så det kan jo godt være den ikke er helt komplet, selvom det tilsyneladen er en komplet med Capture CIS, layout plus, Pspice og simulate

--
Mvh.
Torben

Det vil jeg prøve!

What is that?

--
Mvh.
Torben

Reply to
Torben (Tilst)

en

Jeg vil klart opfordre dig til at bringe dine licens forhold i orden. Vi andre, der betaler kan ikke være tjent med at du snylter. Det er os, der betaler for at der udvikles et godt program, og vi betaler for den support du trods alt får.

Bo Bjerre skrev i meddelelsen ...

For at kunne lave lidt hjemmefusk til sig selv ?? Har din egen hjemme PC rent mel i posen ? Når Torben finder ud af hvor godt programmet er, så _kunne_ det jo være at han anbefalede sin arbejdsplads at købe produktet. Hvem har så, helt gratis, vundet en kunde !

IBM kunne nok idag have ønsket, at de lidt før var kommet i tanke om at fordele OS2 til de studerende på universiteterne......

mvh Orla

Reply to
Orla Pedersen

I din Capture.ini kan du tilføje:

[LAYOUT FOOTPRINTS] Dir0=x:\libraries\footprints

Det kan du finde i releasenotes på CD'en...

Med mit job er det et krav fra mine kunder, så ja: mine maskiner er rene. Og der er ikke forskel på PC'er og 'hjemme'-PC'er.

Jeg sætter også pris på, at andre får indblik i, hvad man kan med avancerede programmer. Derfor nøjes jeg med at anbefale at købe licens. Så kommer det nok, den dag man er blevet afhængig...

Til hjemmefusk findes der en light udgave, der kan lave designs i begrænset størrelse, og den kan bruges som viewer til store ting. Den kan downloades fra nettet, eller man kan få den på CD.

Det kan da godt være jeg med tiden vil gøre det men, jeg vil da gerne vide om det er noget jeg kan bruge før jeg invistere x tusinde kroner på det. Indtil videre må jeg sige at tilsyneladende er det et godt program men, måske ikke så intuitativ/logisk at bruge (som det første program af den slags jeg brugte ppå min gamle Amiga - NewIO). Hvis jeg skulle komme så langt at det skulle bruges kommercielt, kunne det jo godt være at jeg ville forsøge andre løsninger inden jeg vælger.

Nu ligger det jo sådan at den eneste support jeg får, er her fra nyhedsgruppen, og hvor meget er det lige at det koster (ud over lidt af din og andres "kostbare" tid)

Hvis jeg ikke kan få support på denne måde er det givet med samme at, så gider jeg ikke spilde mere tid på dette stykke software og vil finde noget andet lettere brugbart og Orcad går glip af en pontentiel ny kunde.

--
Mvh.
Torben