Orcad Capture version 9 problemer(newbie)

Hej i gruppen!

Nu må jeg alså ty til jeres hjælp, jeg er lige begyndt at bruge subj.
Jeg har gået igennem turtorial'en og også fået lavet et par diagrammer men,
problemet kommer når jeg forsøger at overføre til layout delen, jeg laver en
netliste til layout og skal sætte footprint på, jeg kan alså ikke hit u'
a'et. Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive under footprint når jeg tager
properties for et komponent. Er der ikke en expert her i gruppen der gider
at forsøge at guide mig derhenad så jeg kan komme videre.
Det ville jo være dejligt, at kunne udnytte det fede program.
Der er måske også et andet problem, det har gået ned for mog et par gange
imens jeg har arbejdet med det på WinXP Pro.
Er der nogen der har en forklaring på det?

På forhånd tak for hjælpen

--
Mvh.
Torben

Re: Orcad Capture version 9 problemer(newbie)
men,
en

du navnet på dette ind i dit schematics-symbol.
Hvis Layout ikke kan finde footprintet spørger det - og du kan så selv
browse til det rigtige...

Nope - kører 2000. Ingen problemer (når altså licensserveren kører!) so
far...

/A

Re: Orcad Capture version 9 problemer(newbie)

Den mest elegante løsning er at bruge Capture CIS, der kan vise dig
footprint, allerede når du sætter komponenten på diagrammet...

Bo //

Re: Orcad Capture version 9 problemer(newbie)
Det er den jeg bruger, hvordan får man den til det?
Jeg har jo muligheden at sætte fottprint på når jeg vælger properties for
komponenten men, feltet for footpriont er tomt, og det er jo bare et felt
man selv skal skrive et eller andet i, så hvordan virker det?

Det der med at selv lave sine footprint det kan jeg måske nok finde ud af
men det er jo letter hvis der var nogen man kunne vælge fra.

Med hensyn til at over føre schematic til layout er jeg også rent ind i et
andet problem:
Når jeg åbner en i layout spørger den om en *.max fil, jeg har så fundet ud
af at man kan åbne *.mln filen til convertering men så spørger den om en
*.tpl fil??? (template) hvor f*** får man den fra?
I den version af softwaren jeg har er der kun én med den endelse og det er i
*/layout_plus/samples/demo mappen

Nu skal det lige siges at den version jeg har er en "alternativ" version så
det kan jo godt være den ikke er helt komplet, selvom det tilsyneladen er en
komplet med Capture CIS, layout plus, Pspice og simulate

--
Mvh.
Torben

Re: Orcad Capture version 9 problemer(newbie)

en

Jeg vil klart opfordre dig til at bringe dine licens forhold i orden. Vi
andre, der betaler kan ikke være tjent med at du snylter. Det er os, der
betaler for at der udvikles et godt program, og vi betaler for den support
du trods alt får.

Bo //

Re: Orcad Capture version 9 problemer(newbie)

For at kunne lave lidt hjemmefusk til sig selv ??  Har din egen hjemme PC
rent mel i posen ?  Når Torben finder ud af hvor godt programmet er, så
_kunne_ det jo være at han anbefalede sin arbejdsplads at købe produktet.
Hvem har så, helt gratis, vundet en kunde !

IBM kunne nok idag have ønsket, at de lidt før var kommet i tanke om at
fordele OS2 til de studerende på universiteterne......

mvh
Orla

Re: Orcad Capture version 9 problemer(newbie)

Med mit job er det et krav fra mine kunder, så ja: mine maskiner er rene. Og
der er ikke forskel på PC'er og 'hjemme'-PC'er.

Jeg sætter også pris på, at andre får indblik i, hvad man kan med avancerede
programmer. Derfor nøjes jeg med at anbefale at købe licens. Så kommer det
nok, den dag man er blevet afhængig...

Til hjemmefusk findes der en light udgave, der kan lave designs i begrænset
størrelse, og den kan bruges som viewer til store ting. Den kan downloades
fra nettet, eller man kan få den på CD.

Bo //

Re: Orcad Capture version 9 problemer(newbie)

Det kan da godt være jeg med tiden vil gøre det men, jeg vil da gerne vide
om det er noget jeg kan bruge før jeg invistere x tusinde kroner på det.
Indtil videre må jeg sige at tilsyneladende er det et godt program men,
måske ikke så intuitativ/logisk at  bruge (som det første program af den
slags jeg brugte ppå min gamle Amiga - NewIO).
Hvis jeg skulle komme så langt at det skulle bruges kommercielt, kunne det
jo godt være at jeg ville forsøge andre løsninger inden jeg vælger.

Nu ligger det jo sådan at den eneste support jeg får, er her fra
nyhedsgruppen, og hvor meget er det lige at det koster (ud over lidt af din
og andres "kostbare" tid)

Hvis jeg ikke kan få support på denne måde er det givet med samme at, så
gider jeg ikke spilde mere tid på dette stykke software og vil finde noget
andet lettere brugbart og Orcad går glip af en pontentiel ny kunde.

--
Mvh.
Torben

Re: Orcad Capture version 9 problemer(newbie)

I din Capture.ini kan du tilføje:

[LAYOUT FOOTPRINTS]
Dir0=x:\libraries\footprints

Det kan du finde i releasenotes på CD'en...

Bo //

Re: Orcad Capture version 9 problemer(newbie)

Det vil jeg prøve!

What is that?

Mvh.
Torben

Re: Orcad Capture version 9 problemer(newbie)

Hej,

jeg ved at der faktisk er nogen, der har lavet et kursus i brug af både
Capture og Layout. Det kan i hvertfald hjælpe dig godt på vej. Ellers er der
vel mulighed for at ringe til importørens hotline, det koster ikke noget,