Optokobler til 230v

Hej.
Jeg har en 230v pumpe som jeg gerne vil overvåge når den køre.
Da jeg gerne vil have 230v og lavspænding adskilt, vil jeg gerne bruge en
optokobler.
Hvordan skal jeg få de 230v ned til den spænding der skal på optokobleren
(4N25).
Mvh Lars

Re: Optokobler til 230v

Jeg ville allerførst finde en optokobler med en mere brugbar "Current Tranfer
Ratio" - på 4N25 er den helt nede på 20%.

--
  Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
  Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Lav en lille trafo. En ringkerne hvor du vikler en af tilledningen til
pumpen igennen mogle gange og så vikler du noget tråd på så
du får et par volt til din lysdiode i optokobleren.

Re: Optokobler til 230v

Du kan også bruge hkj's program Miscel, der er forklaring på hvordan man
driver en LED ved 220VAC...

Det kunne være noget med en X2 kondensator en power modstand diode og lidt

Kasper

Re: Optokobler til 230v
Jeg siger tak for de indlæg i er kommet med og finder derfra ud af noget.
Mvh Lars

Site Timeline