Optokobler til 230v

Hej.
Da jeg skal teste om der er 230v på nogle pumper, og gerne vil bruge
optokoblere for at isolerer fra elektronikken er spørgsmålet hvordan gør jeg
det. Jeg har tidligere set en hjemmeside der omhandlede emnet, men kan ikke
finde den igen.
Mvh Lars

Re: Optokobler til 230v

jeg
ikke

En optokobler er bare en lysdiode, så du kan bruge
http://hjem.get2net.dk/hkj/miscel.html til at beregne kredsløbet.
Find siden LEDS og brug "R+C+D (AC)" eller "R+C+Bridge (AC)", du skal være
opmærksom på at udgangssignalet på optokobleren vil være firkanter med
50/100 Hz, en kondensator over udgangen vil udjævne det.

Re: Optokobler til 230v
Hej
Jeg siger mange tak for info. Har hentet programmet og det virker fint.
Mvh Lars
"> > Da jeg skal teste om der er 230v på nogle pumper, og gerne vil bruge