Optofyr

Optocopler.. :(

Jeg kan umilbart ikke få en LTV357 opto til at køre ordenligt, den ene på
mit board virker fint og sidder i tx, og det kører bare...

den anden i RX virker ikke.. jeg har en rise time på transistor siden på
5-600uS, der er 1k pullop til 5V

på diode siden har jeg fra + en 270ohms modstand (prøvet  med 1k også) til
anoden og fra katoden en lille lus jeg kører til stel kortvarigt, hverken
der eller i det rigtige kredsløb virker det overbevidsene, har også prøvet
flere optoer og et par transistor trin foran... hvad går der galt ??

på diode siden har jeg målt 3-3,5V over den 270 ohms modstand når dioden er
"on"

Ved ikke helt om det er pga den går i mætning på en måde ?

--
Mvh Kasper

Ingen Gebyr På DK-KORT
Re: Optofyr