opsætning af fuses i ATmega16

Jeg har lige anskaffet mig nogle atmega16, men der er mange fuses der skal
sætte i brænder programmet. Er her nogen som kende til en opsætning. Jeg er
specielt interesseret i hvilke bit/fuses der absolut ikke må sættes, så
kredsen bliver låst. og dermed ikke kan genbruges.

Jeg ønsker at anvende atmega16 som udskiftning til min at90s8535, hvilke bit
skal så sættes
Jeg anvender ponyprog som brænderprogram og der er følgende bit/fuses

BOOTLOCK12
BOOTLOCK11
BOOTLOCK02
BOOTLOCK01
BOOTLOCK2
BOOTLOCK1

OCDEN
JTAGEN
CKOPT
EESAVE
BOOTSZ1
BOOTSZ0
BOOTRST
BODLEVEL
BODEN
SUT1
SUT0
CKSEL3
CKSEL2
CKSEL1
CKSEL0

Er her nogen som vil give en forklaring på alle disse bit, eller findes der
et link hvor de står beskrevet??

På forhånd mange tak

Venlig hilsen
Martin

Re: opsætning af fuses i ATmega16

er

Du må selvfølgelig ikke redefinere reset pinden og du skal også sikre at
MPU'en altid har clock.

Normalt bruger jeg  forklaringen i AVR-Studio brænderen til at sætte fuses
ud fra, men databladet på MPU'en kan også bruges.

Men her er dog en hurtig forklaring (søg i databladet for nærmere
beskrivelse):
Bruges til at låse chippen, så andre ikke kan aflure dit program.

Debug via JTAG

JTAG interface tilgængelig, JTAG pinde kan ikke bruges til porte.

Clock options

Slet ikke EEPROM'en når MPU'en reprogrammeres, meget nyttig ved
programudvikling.

Bootloader kontrol, kræver at du har et bootloader program til at lægge i
MPU'en.

Brownout reset

Hvor lang tid at reset er aktiv når strøm tilsluttes.

Clock options

Re: opsætning af fuses i ATmega16
Mange tak.

Kan man det??

Jeg har selv lavet brænderen. Har du noget dokumentation du evt. kan sende
til mig??

Skal de forståes at hvis de ikke bliver sat, så er kan mit program altid
læses???

Jeg har tit stødt på begrebet men er ikke helt klar over hvad det helt
præcist betyder. Kan man undvære en brænder???

Re: opsætning af fuses i ATmega16

Jeg huskede forkert, det er på Mega8 (og tiny15) du kan redefiner reset
pinden.

fuses

Det letteste er nok at downloade det fra atmel, alt software og
dokumentation er gratis.

Ja, men der er forskellige grader af låsning.

Brownout reset bruges når spændingen dykker lidt, nok til at forvirre
MPU'en, men ikke nok til at et normalt reset kredsløb virker.

Site Timeline