Oprette et LCD-display i Eagle?

Hej!

Efter skift til Mac og OSX har jeg sagt tak for farvel til ustabile
Protel og goddag til Eagle.

Jeg er helt på bar bund med Eagle, og skal i første omgang have lavet et
rimeligt simpelt kredsløb, men skal have oprettet en komponent - et 8X2
LCD display http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok64%67.htm

(Og ja, jeg har set tråden fra "canielsen" idag)

Er der nogen derude der allerede har lavet denne komponent, og vil dele
den ?

Alle guides til at lave komponenter i Eagle jeg kan finde, henvender sig
til egentlige elektronikkomponenter (modstande o.l.) og jeg kan ikke
rigtig blive klog på det.

Er der nogen der kunne lokkes til at forklare trin for trin hvad man
gør, eller evt. vise det hvis vi kunne mødes? Betaling for tiden kan vi
godt finde ud af hvis det er.

Jeg er lokaliseret på Sjælland.

// Per.

Re: Oprette et LCD-display i Eagle?
<KLIP>

Well, jeg er nu, efter at have snust til tilstrækkelig mange Tutorials
kommet lidt videre. Fik indstillet grid til mm så jeg kunne optegne
outline og andre mekaniske detaljer på displayet.

Første pad er placeret på displayet, men jeg skal jo have placeret
resten med 100 mils mellemrum, præcist.

Er der nogen mulighed i Eagle, for at flytte Origin som i Protel ?

Hvis jeg kunne sætte origin til den ene pad, og så stille om til mils,
så ville det være lige ud af landevejen at placere resten af pads'ne.

Håber at nogen kan komme med et bud!

// Per.

Re: Oprette et LCD-display i Eagle?
du kan flytte alt tegneriet udenom 0,0

Hvis det kun er derfor du taler om origin, så kan du istedet anbringe en
"Mark" (det lille koordinatsystem ikon med "0,0" under øjet)
Dette mark er et alternativt koordinatsystem, som du så anbringe på den
ene pad.
xy visning af nuværende position har nu 2 visninger, den normale, og en
der er målt udfra det nye Mark

Origin er det 0,0, som komponenten senere placeres med på pcb, så denne
er typisk midt i komponenten.

--
Christen Fihl
som har været igennem det samme ;-)

Re: Oprette et LCD-display i Eagle?
Christen Fihl skrev:
<KLIP>

Hej Christen.

Jeg har opdaget Mark-knappen men den ændrer jo ikke på grid. jeg kan
sagtens sætte grid til 0.01mm og så regne med frem til
pads-positionenerne, men det er kæmpe arbejde at ramme med musen - jeg
kan jo ikke bruge piletasterne til at flytte rundt med :-( . Hvis jeg
havde snap to grid ville det være MEGET nemmere.

En anden ting er, at det er da rimeligt umuligt at placere den Mark midt
i øen da den første ø står på et skævt mål, og derfor på et 0.01mm grid.

Hmm jeg må gribe det anderledes ad så.

// Per.

Re: Oprette et LCD-display i Eagle?
Per Jensen skrev:
<KLIP>

Hmm, nød lærer nøgen kvinde at spinde.

Jeg oprettede en ny Package, smed de 14 øer der, kopierede med
udgangspunkt i midten af en af øerne, kunne så regne ud hvor den skulle
smides i millimeterkoordinatet, så nu er den på plads.

// Per.

Re: Oprette et LCD-display i Eagle?
Du har selv svaret, men her lidt mere

Jeg ville selv sørge for at pads er på tomme grid, udfra origin, så
autorouteren kan finde ud af det derefter.
Der er snap to grid. men det er vel center af pad, der snapper.

Min metode, såvidt jeg husker:
Grid=0.05 tommer (ikke mm).
Placer første pad på dette grid. Kopier (kopi knappen), placer, og flyt
på plads.

Derefter kan du så indtegne konturer udenom i millimeter, eller hvad der
falder nemmest. Det skal jo ikke være nær så præcist.

Jeg har selv prøvet at lave en 80bens board-board connector med 0.5 mm
spacing. Det gav autorouteren arbejde, da den kører på tommer internt,
og banerne udfra pads rammer derfor ikke helt pænt lige ind på pads.
Denne konnektor skulle jo i sagens natur have millimeter mål på pads.

--
Christen

Site Timeline