Oplysninger søges

Hej NG
Jeg er på jagt efter oplysninger om hvad den sorte masse som tit ses
indkabsle diverse elektronik enheder f.eks relæer osv. er for noget og hvor
den evt. kan købes. Jeg ved ikke om nogen ud fra dette ved noget om det, men
den virker lidt glasagtig når den er hærdet.

mvh
Peg

Re: Oplysninger søges

"Peg" <givskov_snabela_it.dk> skrev

hvor
men

Det kunne sagtens være noget polyester eller måske epoxy. Men epoxy har det
ikke så godt med varme, 100°+.

Du kan sagtens bruge almindelig polyesterspartel eller polyester du selv
blander med fortykkelsesmidler, hvis det er til hobbybrug. Er det noget som
kræver særlig isoleringsmodstand, så skal du nok have fat i det rigtige
produkt.

Claus
--
Sælges *billigt* og nyt:
Mindre blokke, bl.a O.H i aluminium samt anden i rustfrit

Du er sikker på at du ikke har sniffet for meget epoxy?
Re: Oplysninger søges
Hej Ole,

Virker det ?  Sikke mange penge vi alle kan spare, det er jo noget
billigere end kokain ;)

--
Regards,
Soeren

Re: Oplysninger søges

Og så er det jo ikke engang ulovligt .. at have..

og hvis man køber til eget forbrug i udlandet ... vil tolderen nok ikke
engang rynke panden ..

~~Frank .,

Re: Oplysninger søges
men

Elektrikeren bruger noget epoxylignende når han samler fx. ledninger i jord
spyd under jorden ., eller hvis han bliver nødt til at lave en samledåse i
jorden ..

Det fåes i poser af varierende størrelse som man rykker fra hinanden midt på
., og ælter indholdet sammen (2-komponent) .. hvor efter at kan kan klippe
hul på posen og putte det i det der nu engang skal forsegles ..

LP / Solar eller din elektriker kan skaffe det ..

Hvis altså at du skal bruge noget :-)

~~Frank .,

Re: Oplysninger søges

jord

Der jeg arbejder bruger vi nafturan. En 2 komponent blanding der fortsætter
med at være fleksibel efter hærdning. Ulæmpen er at det skal blandes i en
rum hvor der er lav luft fugtighed og 20 grader +/- 2 grader.

Benny

Re: Oplysninger søges
Hej
Tak for oplysningerne.