Opladning af specielle batterier ??

Hejsa

Jeg har en del problemer angående opladning af nogle batterier som bruges
specielt til radio-styrede biler. Jeg har to slags batterier. Det ene er på
9.6 v / 800 mAh og det andet er på 7.2 v / 3300 mAh. På min oplader, som er
ved at være temlig gammel, står der følgende på fronten: Til 7.2 v / 1200
mAh  -  på siden står der: Sekundar 7.2 v / 2A. Så er det jeg ligner et
stort spørgsmåls-tegn.....hvordan finder jeg ud af om opladeren kan eller
ikke kan bruges til hhv. det ene og det andet batteri og hvis det er muligt
at bruge den, hvordan finder jeg så ud af, hvor lang tid de hver især skal
lades op ??    og hvis ikke jeg kan bruge den oplader jeg har, er det så
muligt at bruge en ganske almindelig "jævnstrøms-transformator" ??    og
hvilke specifikationer skal sådan en have for at passe til enten det ene
eller begge batterier ??    Det var vidst det - håber der er nogen der kan
hjælpe mig med mit "oplader-problem"

Mvh.:
M. Gitt

Re: Opladning af specielle batterier ??
Hej

Prøv at  kontakte www.batterier.dk de kan sikkert hjælpe dig

mvh Bjørn

Re: Opladning af specielle batterier ??

Hej du skal have dig en ny lader. en med deltapeak.
Grunden er at dit 7.2V 3300mAh batteri er af nimh typen. du kan let grille
batteriet hvis du lader det med din nuværende lader. den ladetid du så
skulle bruge hvis du tapper batteriet helt er 1½ time så er der fyldt
3000mAh på batteriet. så har du 300mAh i sikkerhedsmargen.
dit 9.6V batteri på 800mAh vil blive grillet med det samme hvis du prøver at
lade det. dat lade med 2A på et tilfældigt 800mAh batteri er ikke sundt. man
skal hvertfald være over den hele tiden.
Hvor bor du henne i landet ?
så kan jeg finde en lokal hobby butik der har en billig og brugbar lader.
her tænker jeg på en pro peak eX. den er meget udbredt blanbdt hobby
handlerne. et link til en forhandler der har den
http://www.holte-modelhobby.dk/shop/product_info.php?cPath11%7&products_id51%41&osCsid=a8ef11c8ee320d2eb277da168ecf0cb6

Jacob

Site Timeline