Opladning af mobiltelefonbatteri

Hej, jeg har et ekstrabatteri til min mobiltelefon, som jeg godt kunne tænke
mig at lade på, når det ikke sidder i mobiltelefonen...

Kan jeg godt sætte strøm direkte fra min opladers plus og minus, til mit
batteris plus og minus, eller er der en eller anden form for laderegulator i
mobiltelefonen som så vil være sat ud af kraft...??

mvh. Tommy

Re: Opladning af mobiltelefonbatteri

Der er som regel ladekredsløb i telefonen også.

Re: Opladning af mobiltelefonbatteri

Hvis du ikke ved mere om batteriladning end hvad spørgsmålet antyder så lad
være....

Det typiske batteri i en mobiltelefon er et Li-Ion batteri og det skal
behandles med omtanke! Du skal som minimum have et CC/CV ladekredsløb der er
tilpasset dit batteri.

/Niels

Re: Opladning af mobiltelefonbatteri
Hej, mit spørgsmål er et meget nøjagtigt billede af, hvad jeg ved om
mobiltelefonbatterier....:-) så jeg vil undlade at arbejde videre med
projektet...

Men tak for input..., nu ved jeg en lille smule mere...

Tommy

Re: Opladning af mobiltelefonbatteri

Find en brugt telefon som den du har i forvejen. Sådan nogle der har et
smadret display kan man købe ret billigt. Du har nu en "ladetelefon".

Re: Opladning af mobiltelefonbatteri
Heeey - rationelt!

Ellers kan man google sig til en "desktop-charger" til pågældende
batteri-type - min Nokia 2630 bruger et BL-4B batteri og første
Google-hit var:
<http://www.dealsdirect.com.au/p/li-ion-battery-nokia-bl-4b-desktop-battery-charger-1/

Lignende burde kunne fåes i samme prisleje herhjemme hvis man gider søge
videre :-/

--
Armand.

Re: Opladning af mobiltelefonbatteri
Forøvrigt:
Mon ikke at pengene var bedre brugt på et nyt batteri der ikke mister
pusten så hurtigt at du har brug for et opladet til back-up?
Man forbavses over at kunne glemme hvor godt at ens batteri egentlig var
oprindelig.

Eller, som markedet nu er skruet sammen, få dig en ny telefon
(indeholdende et friskt batteri!) på knaldtilbud ved dit selskab - Mine
nylige overvejelser om at købe en kollegas brugte telefon for et par
hundrede kroner endte med at jeg istedet købte en til 1,-kr ved mit
mobilselskab under betingelse af at jeg telefonerer for 100 kr/md det
næste halve år, hvilket jeg alligevel gør, så telefonen kostede i
praksis kun pågældende krone incl. forsendelse!

--
Armand.

Site Timeline