Opladning af batterier, Ladetid ??

Hejsa

Jeg har lige købt en RC bil, og der følger et par batteripakker med.
Da bilen er hentet i USA, er det hele 110 V, så jeg har måtte investere i en
230V lader.

Spgm er så bare hvor længe jeg skal lade på batterierne.

Den ene batteripakke NiCd 6 celler (1.2V 2000mA), de sidder alle i serie, så
den smider 7.2 V.
Laderen er en :
230V 50Hz.

2-12 V
Og den kan lade med 60mA, 140 mA, 180mA eller 500 mA.
Her går jeg så ud fra ladetiden afhænger af hvilken ladestrøm der bliver
ladet med.
Hvis jeg antager jeg lader med 500mA, hvor længe skal den så lade ??

Det andet batteri, er det eneste jeg ved om det at det er (5 cell flat style
NimH 1100mAh)
Kan man så ik gå ud fra det er 6 volt 1100 mAh ?
Hvor længe skal det lade ved eks. 180mA ?

Håber der er nogen der kan svare på mine spgm.

Mvh Flemming Hansen

Re: Opladning af batterier, Ladetid ??

en

style
de 6 celler skal have 4 timer på 500mA du kan slutte alle plusserne sammen
og alle minuserne sammen på laderen så skulle du kunne lade med 1A. så skal
den kun have 2 timer. batterierne skal være håndlune når de er færdige.
ellers har de ikke fået lang tid nok. efter 2 timer mærker du på dem hver 10
minut. du kan også sætte et stege termometer på pakken. det skal så bippe
ved 30-40 grader.
din lille pakke kan du ligeledes lade med 1A. GP1100 bliver ligepludseligt
meget varme. men her kan du igen bruge stegetermometret.

Mvh Jacob

Site Timeline