Opladning af "almindelige" batterier

Hej.

Jeg synes, at jeg for nylig har læst noget om, at ikke-genopladelige
batterier godt kan genoplades. Tidligere hørte man jo, at de så ville
eksplodere eller det, der var værre.

Kan man gøre det uden risiko, eller skal man helt lade være?

Venlig hilsen

Poul

Re: Opladning af "almindelige" batterier
Hej Poul,

Du _kan_ "genopfriske" dem, men resultatet er hamrende dårligt og den lille
besparelse du opnår ved at forlænge deres levetid lidt spises nok op ad den
strøm du bruger på at lade, ladeapparatet (der skal være lavet til
formålet) er en investering der slet ikke står mål med gevinsten og den tid
du bruger på at lade og på at holde øje med cellernes tilstand (de må ikke
aflades ret meget før de genlades hvis det skal have en virkning) skal du
også regne med.

Og ja... de kan lække syre og i værste fald eksplodere.

Prisen på rigtige genopladelige NiMH-celler, der kan fås i kapaciteter der
overstiger primærceller og den gevinst de giver over sidstnævnte gør det
også til et ret omsonst projekt.

--
Venlig hilsen,
Søren

Tak for oplysningerne. Jeg glemmer alt om det og køber nogle ordentlige
genopladelige i stedet.

Velbekomme :)

--
Venlig hilsen,