Opladerkreds / data på batteri

Hej alle sammen.. jeg håber i kan hjælpe..

Jeg skal have lavet en opladerkreds til et LI-Ion batteri.

Først og fremmest mangler jeg et datasheet på batteriet.. Det er et batteri
fra en bærbar PC. Batteriets modelnr. : UN340S1, jeg har søgt på Google men
uden held. De data jeg har er: 14,8V 3600mAh (Li-Ion) 8 celler.

Derefter mangler jeg et godt bud på en IC der kan klare opgaven.. har kigget
lidt på Maxim og Ti.. nogle hder har erfaringer/forslag?.

Håber i kan hjælpe

Hilsen Jacob

Re: Opladerkreds / data på batteri
Hej Jacob,

Øhhh, Li-Ion er på ca. 3V/celle, så det lyder underligt.

Vær først _helt_ sikker på hvad for en kemi der er tale om og hvor mange
celler du har, ellers går det bare galt.

--
Venlig hilsen,
Søren

batteri
men
kigget

De 8 celler sidder 4 i serie parallelt med 4 i serie, da hver celle har en
spænding på 3.7V. Brug en MAX1737 som oplader, den er meget god og nem, brug
evt. evalution kittet. Du kan med fordel også bruge et sikkerhedskredsløb,
hvis det ikke er i batteripakken.

mvh. Casper

Site Timeline