Oplader til Nokia telefon

Et simpelt spørgsmål.
En oplader til en Nokia telefon (7650), hvad sidder der inde i selve
opladeren?

Jeg har nemlig det problem at ladekredsløbet som enten måtte sidde i
telefonen eller i opladeren, bliver ved med at ødelægge mine batterier. Jeg
kører nu på 6 sæt som igen kun holdt en måneds tid. Jeg gætter det er fordi
opladeren ikke slår fra.
Men sidder dette kredsløb i telefonen der skal slå fra? (jeg gætter på at
det desværre gør så telefonen er til at smide væk)

--
Tom

Re: Oplader til Nokia telefon

Det sidder ganske rigtigt i telefonen.

Re: Oplader til Nokia telefon
Hej!

Ladeelektronikken sidder som regel i telefonen, og ikke laderen.

Derfor kan man som regel også købe f.eks. en USBlader til ca. 50,- til div.
Nokia-telefoner, da den er meget simpelt opbygget...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Oplader til Nokia telefon

Ja, et USB stik og et DC stik.... og en stup ledning. Meget simplere bliver
det nok ikke :)

/Preben Friis

Re: Oplader til Nokia telefon

Det kan være at telefonen har mistet kalibreringen af ladekredsløbet. Så kan
det vel være, at et serviceværksted kan gøre noget ved den...

/Preben Friis

Re: Oplader til Nokia telefon

hmm, jeg ville have troet at man bare skiftede hele indmaden da det er for
dyrt at have nogen til at sidde og fedte rundt med. Og så meget vil jeg ikke
betale, så køber jeg hellere end ny fon

--
Tom

Re: Oplader til Nokia telefon

Nope, de bliver skam repareret (har jeg siddet og gjort i små 4 år)

--
MVH.
N_B_DK