oplader til alkaline batterier?

Hej,

Jeg læste for noget tid siden (ka ikke huske om det var her?) om en der hævdede at kunne oplade ikke-genopladelige alkaline batterier. Det var vist noget med at der skulle sættes en kontakt med en kondensator ind som tændte og slukkede med et bestemt interval sådan at de ikke blev for varme og derved revnede/eksploderede. Er der nogen der har et diagram eller noget dokumentation til hvordan man laver en sådan oplader?

--
Med venlig hilsen
Thomas D

Thomas D skriver:

Det er at pisse i bukserne for at holde varmen. Jeg har skrevet det før og skal glædeligt gentage det:

Det kan _ikke_ lade sig gøre at lave almindelige batterier om til opladelige batterier. Man kan højest pumpe en smule liv i dem og så dør de kortvarigt derefter igen. De har ingen kapacitet.

Brug pengene på nogle ordentlige genopladelige batterier, den billige genvej findes ikke.

det er Modelbane Europas hjemmeside

for

der var en tråd i gruppen om netop dette emne for mindre end en måned siden. tag et kig der.

- patrick

Reply to
Patrick Hayes

Jeg siger tak til alle de gode og hurtige svar! :)

--
Med venlig hilsen
Thomas D

erfaring. jeg kender en del af dem.