oplader til alkaline batterier?

Hej,

Jeg læste for noget tid siden (ka ikke huske om det var her?) om en der
hævdede at kunne oplade ikke-genopladelige alkaline batterier.
Det var vist noget med at der skulle sættes en kontakt med en kondensator
ind som tændte og slukkede med et bestemt interval sådan at de ikke blev for
varme og derved revnede/eksploderede.
Er der nogen der har et diagram eller noget dokumentation til hvordan man
laver en sådan oplader?

Thomas D
Re: oplader til alkaline batterier?

Det er at pisse i bukserne for at holde varmen. Jeg har skrevet det før
og skal glædeligt gentage det:

Det kan _ikke_ lade sig gøre at lave almindelige batterier om til
opladelige batterier. Man kan højest pumpe en smule liv i dem og så dør
de kortvarigt derefter igen. De har ingen kapacitet.

Brug pengene på nogle ordentlige genopladelige batterier, den billige
genvej findes ikke.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: oplader til alkaline batterier?
for

der var en tråd i gruppen om netop dette emne for mindre end en måned siden.
tag et kig der.

 - patrick

Re: oplader til alkaline batterier?
Jeg siger tak til alle de gode og hurtige svar! :)
Thomas D
Re: OT - Til Thomas D...

erfaring.
jeg kender en del af dem.