Opladelige batterier bliver varme i enheden ?

Hej !

Jeg har trådløs telefon med opladelige batterier NiMh.

Pludselig bliver det ene batteri ekstremt varmt (plastic smelter) selvom jeg
ikke bruger telefonen -  og telefonen slukker herefter.

Hvad kan det skyldes ?

Der er ikke noget, der umiddelbart tyder på kortslutning.

Jeg sætter et par nye opladelige i - og telefonen virker fint.

Mvh. Per

Re: Opladelige batterier bliver varme i enheden ?

Tjah... Såren nogle celler dør på forskellig vis, og det kunne tyde på
at det er det, der er sket. Har du målt telefonens strømforbrug?? -og
hvis det er OK, så har du løst problemet ved at skifte celleren med nye,

Bo //

Re: Opladelige batterier bliver varme i enheden ?

Har lige haft et tilsvarende problem med batteripakken i min Kirk Fuga
telefon.
Også Ni-Mh (af mærket Sanik)

Batteriet blev også varmt og ville ikke oplade. Kom aldrig længere til 1
prik i bjælken der viser ladetilstand.

Jeg tog batteriet ud og lod det aflade fuldstændigt gennem en lille
dværgpære (6V, 50 mA).
Satte batteriet på plads i telefonen, og nu har det virket normalt siden.

--
/tp

Site Timeline