Opladelige batterier bliver varme.

Opladelige batterier der bliver varme når de oplades er vel til at smide
ud?
Jeg kan ikke sådan bestemme hvor varme de er men har på fornemmelsen at
de blive mere varme end de normalt skulle blive.
Ikonet for opladning i displayet overgår ikke til ikon for fuld
opladning efter mange timer.
Derfor blev jeg mistænksom og mærkede på batterierne. Det har jeg ikke
gjort før i det apparat, så jeg ved ikke hvad den normale
opladningstemperatur er for netop de batterier.
Panasonic
Ni-Mh
HHR-55AAAB
1.2 volt
Min 550 mAH

Jeg har bestil nogle DURACELL HR3 1000 mAh.
Jeg ser nu at der står AAAB på HHR'erne, gør det noget?

Re: Opladelige batterier bliver varme.

Nå, batterier er der ingen her der har forstand på.
bye.

Re: Opladelige batterier bliver varme.

Det kan nu godt vE6%re alligevel. Men mange af os har et liv, og der er
ikke lovet 24 timers support pE5% usenet grupper. Du mister allerede
tE5%lmodigheden efter ca 11 timer.

Byyy the way, hvis det er flere batterier der har samme symptom mere
eller mindre samtidigt, skulle det vel ikke vE6%re laderen der er i
uorden?

Hilsen Kim

Re: Opladelige batterier bliver varme.
nu er "varme" et relativt begreb.
Jeg har 8 nimh 1000ma batterier, som stadig har næsten fuld effekt efter
opladning ca hver 3' dag gennem mindst 3 år.  De bliver noget varme, lige
til at laderen slår fra. med "noget varme" mene jeg at jeg lige KAN holde
dem i hånden.

finn

Re: Opladelige batterier bliver varme.

Det är vanligt att de blir varma, speciellt om de snabbladdas.
Se till att du har en laddare men en laddkanal per batteri.
Laddar din laddar i par så skall batterierna användas i par också.

Mvh Danne

Site Timeline