Opladelige Batterier

Nu er jeg nød til at spørge de kloge hoveder her i NG.

Hvordan er det lige man regner ladetiden ud på et opladeligt
batteri ??

Fandt denne hos Elkuglen, brugsvejledning til en af deres ladere,
men jeg kan ikke lige gennemskue den.

[Ladetiden (i minutter) for batterierne kan beregnes ud fra
følgende beregning:

(Batteri kapacitet/800mA) / 0,8 x 60

Det betyder at ladetiden for to batterier str. AAA /180mAh er ca.
17 min. (Ladetiden kan variere hvis
batteriet er gammelt og ikke fungerer optimalt.)]

--
Med Venlig Hilsen

      Svend

Re: Opladelige Batterier
Afhænger af ladestrømmen. F.eks. opladning af 800mAh batteri med 100 mA
tager ca. 800/100*1,411% timer

/Melchior

Re: Opladelige Batterier

ca.

med 100

Ok, den er jeg med på, men hvor er det så lige du får de 1,4 fra
?

--
Med Venlig Hilsen

      Svend

Re: Opladelige Batterier

ca.

med 100

Ok, den er jeg med på, men hvor er det lige du får de 1,4 fra ?

--
Med Venlig Hilsen

      Svend

Re: Opladelige Batterier

Fordi et batteri ikke er perfekt, der skal cirka fyldes 40% mere på, end der
kan bruges.

Re: Opladelige Batterier
Eller en sikker metode hvis du har tid nok, 10% af kapaciteten i 15 timer
Mvh. Poul

Site Timeline