Oplade Lithium Ion første gang... forvirret

OK. Nu har jeg googlet og der er mange kloge hoveder. Men herinde må i
da være bedst til et svar.

Hvordan skal man oplade Lithium Ion batteriet 1. gang?

1. Lang tid (op til 24 timer)
2. Normal ladetid som det er anbefalet i manualen (i mit tilfælde 4
timer)
3. Har ingen betydning.

Det er en mp3 afspiller (Creative ZEN Touch) batteriet sidder i.

Tak for hjælpen

Æske

Re: Oplade Lithium Ion første gang... forvirret

=2 da laderen selv stopper opladningen når den er færdig!

Så det er også OK =)

Mvh.
 Anders

Re: Oplade Lithium Ion første gang... forvirret
$3e3d85ed$ snipped-for-privacy@nf4.news-service.com:

Dør nummer 2.
Du får sikkert først den fulde spilletid efter nogle op- og afladninger,
men det kan du ikke afhjælpe ved at lade i længere tid.

--
Venlig hilsen,
Søren

Dertil er det anbefalelsesværdigt at aflade og oplade helt (ingen
sjatladning) de første 2-3 gange.

Det havde mere betydning på Ni-typerne, og ikke så meget på Li-typerne,
men det kan aldrig skade at være venlig ved sine batterier :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Re: Oplade Lithium Ion første gang... forvirret

Alle op / afladninger slider på et li-ion batteri. man har ca 500
op/afladninger. kører man betteriet helt i bund slider det ekstremt meget.
så har man måske kun 10 op/afladninger før batteriet kun har 50% af sin
kapasitet tilbage.

Re: Oplade Lithium Ion første gang... forvirret

Du vil heller aldrig kunne køre batteriet 'helt i bund', da afspilleren
slukker inden batteriet er dødt.

Re: Oplade Lithium Ion første gang... forvirret

Vås ... jeg har et system med litium batterier der ofte aflades til
sikringskredsløbet udkobler batteriet og det har op/afladet over 400 gange
og kører endnu ...

/madsen

Re: Oplade Lithium Ion første gang... forvirret
så er dit sikrings kredsløb lavet korrekt.
men det er der mange der ikke er.
meget.

Re: Oplade Lithium Ion første gang... forvirret
On Mon, 4 Apr 2005 18:32:45 +0200, "Æske"

Ja.