Opgave som volder mig en masse problemer

Jeg skal til og lave en dykker lygte.

Til det har jeg set mig var på en Luxeon Star 3W. Der er 2 forskellige. En
på 3,7V (700mA), 3,9V (1000mA) og en på 2,95V.

Det er sådan set fint nok... det eneste problem er at få lavet et diagram
som gør at jeg kan gøre lygten mobil... jeg skal altså have en batteripack
med mig... den skal selvfølgelig ikke være for klodset... og teknisk set
skal den ikke kunne holde batteri i mere end 3-4 timer maks. Den skal være
opladelig. Der skal kun være en tænd og sluk knap... altså ikke noget med
regulering.

Er der nogen herinde som har en god opsætning til mig problem? I skal ikke
tænke på selve indpakningen den klare jeg selv, det er bare det tekniske.

Håber i kan hjælpe mig.

Mvh

Thomas H. Andersen

P.S. Har i en LED som er bedre end de to nævnte i hvis eller en rigtig lys
farve så sig endelig til... prisen på LED'en er ikke en hindring

Re: Opgave som volder mig en masse problemer

RS Component har en. I stedet for almindelige batterier kan man blot anvende
NiMH akku'er i samme størelse (AA).

http://www.rsonline.dk/cgi-bin/bv/browse/Module.jsp?BV_SessionID=@@@@1411587999.1126556025@@@@&BV_EngineID=cccladdfjhgfidecefeceefdffhdgli.0&cacheID=dkie&330400903033%04009030&catoid=-1275998985

tror jeg vil passe til dit formål.

Vare nr. 452-7442
Karsten H. Jensen

[...]

Ved det ikke rigtigt... der står jo ikke noget om hvormange Lumen LED'en er
på.

Mvh

Thomas

[...]

Med min erfaring for at dykke (øresund) så når man ikke langt med en diode
lygte. en halogen fra 10W og op det duer.
Hvilke form for batterier ville du bruge ? en stepdown converter giver en
god effektivitet. detsvære slukker lyset bare lige pludselig.
Hvis du har mulige hed for det så lav en af to 10W halogen fra et
byggemarked og 2 12V 7.2Ah batterier. så har du 5-10 timers drift tid. man
kan lave det sådan at man kan nøjs med at tænde en lampe.

Jacob

Re: Opgave som volder mig en masse problemer
Hej,

Det bliver ikke helt småt :)

Hvis du skal have så lille et batteri som muligt skal du bruge en switch
mode-strømbegrænser (dem er der mange der laver kredse til - Fx. Maxim og
LT).

For fire timers drift med 3W forbrug og en strømbegrænsereffektivitet på
85% skal du have over 14Wh energi med dig, Fx. en stak nogle AA eller C-
celler... Eller et svinedyrt 2-cellers Lithium batteri.

Luxeon V Portable. 120 Lumen, 700mA ved ca. 6,8V - men det øger så bare
effektkravet til over 22Wh.

--
Regards,
Soeren