Opfølgning: Lodning af D-sub stik

Original besked:

snip

Hejsa gruppe

Er der nogle der kan henvise mig til en ekspert i lodning D-SUB stik i århus
eller omegn?

Jeg har fået en skærm fra en forsikringssag, hvor en tyveknægt var løbet med
PCer og klippet kablet til skærmen over, så skærm, printer, scanner stod
tilbage med afklippede kabler. Scanner og printer var nem nok, men skærmen
var desværre strax værrer.

Enten skal der et nyt D-SUB stik på den afklippede ende, ellers skal der
loddes et helt kabel på inde i skærmen, hvad er nemmest og hvem kan hjælpe?

På forhånd mange tak
Peter

snip

Jeg har været nede og tjekke skærmen og det drejer sig om en Compaq 7550
monitor.

På Klaus D. Mikkelsens side http://home6.inet.tele.dk/moppe/109Sconn.html er
der et diagram over tilslutningen, men er det standard på alle monitorer?
Altså farvekoderne? Det kan være Klaus D. Mikkelsen eller andre vil
kommentere dette :-)

Er det desuden nødvendigt med den lille "klods" (ferrit?) som er monteret på
kablet, jeg går ud fra den skal afhjælpe støj af den ene eller anden art?

Jeg tror ikke jeg selv vil springe ud i det, så er der nogle der kender
steder i Århus/omegn der kan klare sådan et job?

Igen på forhånd tak
Peter

Re: Opfølgning: Lodning af D-sub stik
Hej,

Ja, diagrammet vist på den side er SVGA standard og kan bruges til at sætte
et nyt HD15 stik på din ledning.

Af hvad jeg har erfaret, nej den er ikke nødvendig. Kun hvis der er tale om
længere kabler, dvs. > 1-2m.

Desværre, dér kan jeg ikke hjælpe. :-)

--
Med venlig hilsen,
Thomas Svenstrup

Re: Opfølgning: Lodning af D-sub stik

Eller findes de som "clip-on" til eftermontage
/carsten

Re: Opfølgning: Lodning af D-sub stik

Ferritten er der hverken af hensyn til PC eller monitor, den er der
for at forminske udstråling til omgivelserne. Så den behøver ikke
være der. Forøvrigt findes der en del billige kabler hvor den består
ren plastik :)