Opdateringshastighed på Velleman-kit - Page 2

Re: Opdateringshastighed på Velleman-kit

Okay, jeg plejer at bygge selv fra starten af og søge inspiration via
goolge. Sidste nyt er at jeg kan kommunikere med  styringen i min Golf:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/obd2.html
Btw er der en frisk sjæl der gide at tegne diagrammet rent i et rigtigt
elektroniktegneprogram for mig, vil jeg blive rimeligt glad :-)

Ikke lige på stående fod.....

Re: Opdateringshastighed på Velleman-kit

Tjah kender du Multisim? :)

Pokkers. Noget du evt. vil forhøre dig om?

// Troels

Re: Opdateringshastighed på Velleman-kit

Ja og nej. JEg har ingen intentioner om at bruge noget sådan lige nu.
Jeg har prioriteret min tid anderledes.

Pas, jeg gør ikke så meget i byggesæt, men en gang goolgling vil nok
hjælpe dig.

Re: Opdateringshastighed på Velleman-kit

Has been there :( Men kunne ikke finde noget. Nogen der kender en
engelsk gruppe der handler om elektronik?

// Troels

Re: Opdateringshastighed på Velleman-kit

Epanorama.net.......

Re: Opdateringshastighed på Velleman-kit
Hej Troels

Er de ikke sådan et projekt du mangler

http://www.horrible.demon.co.uk/bikes/led_rev_counter.htm

Mvh Max

Re: Opdateringshastighed på Velleman-kit
Hej Klaus,

Det kan vi da forhandle om...

Bo //

Re: Opdateringshastighed på Velleman-kit

Skal du da have diagnosticeret Seat'en ?

Re: Opdateringshastighed på Velleman-kit

Nej tak, det virker fint. Netop rundet 200.000km, stadig over 21km/l -og der
er indbygget omdrejningstæller.

-skal jeg tegne for dig ?

Bo //

Re: Opdateringshastighed på Velleman-kit

Okay.

Det må du gerne, bare på et eller andet tidspunkt. Som skrevet på siden
er det kun fordi jeg finder det originale diagram lidt underligt at jeg
retegnede det.

Re: Opdateringshastighed på Velleman-kit

Det er vel en simpel sag at finde en impuls --> DC konverter og købe et
"Vellemann VU-meter"...... Det gjorde en af mine personligheder engang han
kørte Mini....... (Idag forklarer jeg kørestilen med skizofreni)....

Jeg tror faktisk at jeg stadig har nogle fejl-print liggende til en
omdrejningsbegrænser, hvorfra man kan hente det nødvendige DC-niveau til et
VU-meter. Fejlen på printet er, at det er spejlvendt, dvs. at komponenter
skal loddes på "bagsiden", men det virker fint..... Vi bruger et af dem i
raceren idag....

Alternativt har vi også i raceren en omdrejningstæller med et 0-5 volts
output, men da det er en gammel svend, som jeg ikke kan huske fabrikatet på,
er det nok ikke en mulighed......

Mvh. Mikael Kristiansen

Re: Opdateringshastighed på Velleman-kit

Mellem hvert sekundt eller hvert halve...Det er lidt svært at vurdere, men
det er deromkring min opdaterer ;)

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Har du sådan en??? Fortæl? Vis billeder?

// Troels

Re: Opdateringshastighed på Velleman-kit

Ja, jeg har en og har indtil i vinter haft den i bilen...
Den sad ikke så hensigtsmæssigt og det har længe været på tale at den skulle
sættes anderledes, men en af ungerne kom mig i forkøbet og fik rykket en af
ledningerne til den over, så den er lige midlertidigt pillet ud :)

Kan sådanset ikke fortælle så meget om den, andet end det ser rimelig fix
ud, med digital tæller i en Opel Kadett fra '89...

Billeder kan jeg heller ikke vise, da den som sagt slet ikke er sat til
noget lige pt.

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Er det en du vil af med? ;-) hehe...

Kan du ikke tage billeder af monteringen, altså hvordan den ser ud?

Må jeg vende tilbage til dig hvis jeg skal have hjælp til den?

// Troels

Re: Opdateringshastighed på Velleman-kit

Det ved jeg ikke helt om jeg vil ;)

Den var bare kastet i et ALT for stort kabinet og så sat fast med velcro ved
siden af instrumentpanelet...Kan IKKE anbefale det ;) Det ser ikke ret pænt
ud...

Der er ikke så meget at hjælpe med...Indstillingen kendte jeg en radioamatør
der kunne hjælpe mig med, da jeg ikke selv lige havde noget ved hånden der
kunne levere 50 Hz under den max. spænding der er angivet...

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab