OPAMP til præcis spændingsfølging?

Hej...

Jeg har et lille problem, som måske slet ikke er et reelt problem.

Jeg har en sensor, som kommer ud med 0,2-4,9volt.
Jeg har 5volts forsyning tilstede.

Problemet er at jeg ikke kan trække ret stor strøm uden spændingen kryber
lidt ned, ergo sensoren går lidt i "knæ".

Så der skal en spændingsfølger til, feks iform af en opamp, eller lign.

Den skal bare kunne tilsluttes 5volt OG følge spændingen, så indgang=udgang
indenfor minimum 0,01volt, gerne så god som muligt.

Vil en alm. opamp der kan køre rail-to-rail(det er da vist det det hedder
ikke?) kunne følge spændingen nøjagtigt nok nu og om en måned?

Eller findes der en spændingsfølger i chipform der kan dette direkte, med
temperaturstabilitet osv?

Umiddelbart kan jeg jo godt få en LM358 til at makke nogenlunde ret, men jeg
formoder der findes et nok så proffessionelt valg ?

Ideer?

Mvh
Henrik

Re: OPAMP til præcis spændingsfølging?

OP284 vil være et kanont valg, men de koster kassen tæt ved en 50'er tror
jeg...

måske en lmc662 kunne være noget, kan ikke huske specs på den

Kasper

Re: OPAMP til præcis spændingsfølging?

Analog Devices har et par chopper stabiliserede serier OPamps, med
enkeltforstærkerne; AD8551 og AD8571.

http://www.analog.com/en/prod/0,,759_786_AD8551%2C00.html
http://www.analog.com/en/prod/0,,759_786_AD8571%2C00.html

Der er dog et par ting der skal tages hensyn til - det er 3 til 5 Volt
forstærkere og de findes ikke i et større hus end standard SOIC.

"Budget prisen" ligger på ca. 1 USD for enkeltforstærker typerne.

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: OPAMP til præcis spændingsfølging?

Vi ved ikke hvad det er for en sensor, og hvilket frekvensområde, den bruges
over. De to forstærkere har meget fine drifts data, men støjen er meget høj.