OpAmp Raytheon RC4559N..

Hej gutter,

Ved renovering af ældre dele er jeg stødt på sådan en fætter - DIP 8
pin, 4.0 MHz Dual Opamp, standard benforbindelser..

Matched Gain and Offset Between Amplifiers
No Frequency Compensation Required
No Latch Up
Iq per channel(Max)(mA)    2.8
IIB(Max)(pA)    250000
Slew Rate(Typ)(V/us)    2
GBW(Typ)(MHz)    4
Spec'd at Vs(V)    +/-15
Vs(Min)(V)    10
Vs(Max)(V)    30
VIO (Full Range)(Max)(mV)    7.5
Total Supply Voltage (V)(Min)(+5V=5, +/-5V10%)    10
Total Supply Voltage (V)(Max)(+5V=5, +/-5V10%)    30
VIO (25 deg C)(Max)(mV)    6
CMRR(Min)(dB)    80

Det ser ud til at være en helt almindelig kendt og brugt type fra
1980'erne, men er åbenbart ikke til at opdrive i DK og omliggende riger
- nogle erstatningstyper ligeledes.

Er der nogen som ligger inde med 2-3 stykker i skuffen - så betaler jeg
gerne en lille sum + pp.

Eller skal jeg blot anvende en nutidig almindelig erstatningstype - og
hvilken ?

Venlig hilsen
Finn

Re: OpAmp Raytheon RC4559N..

Efter hvad jeg lige kan se, kan den fåes i de fleste riger, også i det
lille kongerige Danmark. Bl.a. hos PC-elektronik Va.nr. RC 4559

Mvh
Gert K.

Re: OpAmp Raytheon RC4559N..

Utroligt GK, og lige hos ham tænkte jeg ikke på at se efter :) Tak for
hjælpen.

Venlig hilsen
Finn

--
Lærdom er en streng herre og mest historisk,
men erkendelse er visdommens juvel ;-))

Re: OpAmp Raytheon RC4559N..

Jeg vil mene du kan stoppe ca. hvadsomhelst i

Re: OpAmp Raytheon RC4559N..

Ja helst en 5532.
Arne O

Re: OpAmp Raytheon RC4559N..

Fandt for resten ud af, hvorfor PC elektronik ikke dukkede op ved
søgningen. Han splitter kredsenes navne - RC 4559 for RC4559 etc. - og
så smutter han og ligesinde udenom :)

Kunne ej heller i 4559 spec. finde årsag til at genbruge RC4559. Prøver
at teste med en 5532A, der oprindelig også er en tussegammel type - men
stadig meget anvendt ifm. audio og stadig rimelig tilgængelig.

Tak for det Ole og Arne..

Venlig hilsen
Finn

Re: OpAmp Raytheon RC4559N..
On Thu, 7 Sep 2006 01:43:29 +0200, "Arne Offenberg"

Jowda - meeeeeen mindre kan vist gøre de for en 4559

Re: OpAmp Raytheon RC4559N..

Der har du nok rett.

Men hvorfor?
5532 er konstruert for lyd.

Arne O

Re: OpAmp Raytheon RC4559N..
On Sat, 9 Sep 2006 22:44:44 +0200, "Arne Offenberg"

En 4559 er vist bare konstrueret - ikke til noget specielt formål. Så
lad do manden ruge - whatever.

Se forøvrigt ting som AD8671, AD8672 og AD8675 - meget, meget
spændende stumper. Har selv brugt dem i et par alternative
konstruktioner, og vi begynder nu at bruge 100Kpcs/yr af AD8671

Re: OpAmp Raytheon RC4559N..

Var lige udensogns nogle dage, og kunne ikke følge op på tråden..

Ja en 4559 er en 'brug til alt type' og 5532 ses flittigt brugt ifm.
lyd. Da det er til lyd (musik) uden at vi kommer op i den høje ende af
hørbart frekvensområde, så ka' 5532 kun være til det bedre. Den skal
kunne proppes i eksisterende kredsløb og sokler, så mere eksotiske (og
bedre) stumper er nok spild af krudt 8)

Venlig hilsen
Finn

Site Timeline