Opamp Rail to Rail

Nogle der kender en opamp ligesom denne:
http://www.analog.com/UploadedFiles/Data_Sheets/OP184_284_484.pdf
der er billigere end 60Kr ved farnell ?

Den behøver ikke have bedre karekterstik end som en lm358, men skal have
rail2rail input/output....
det væsentlige ved udgangen er den kan komme næsten ned til - forsyningen,
der er massere af plads op til den øverste rail på udgangen.

men indgangen skal kunne gå op til forsyningen

Kasper

Re: Opamp Rail to Rail
Hej Kasper

Hvad med LM324 ?

Re: Opamp Rail to Rail

Jeg glemte det skal have samme pinout/hus som den anden også, printet er
lavet.

Desuden er jeg rimelig sikker på en LM324 ikke har R2R på indgangen heller,
og den har slet ikke på udgangen

Kasper

Re: Opamp Rail to Rail

Jeg har brugt en CA3140 til sådan noget før. Udgangen kan i hverfald gå ned
til nul, indgangen kan jeg ikke huske, men må vel også være mindre
væsentlig?

Peter

Re: Opamp Rail to Rail

Den er vigtigt, da det er derfor jeg ikke kan bruge LM358

Kasper

Re: Opamp Rail to Rail

-en  ren museumsforstærker, der bringer nosstalgien frem i mig :-)))

Bo //

Re: Opamp Rail to Rail

Hvad for en af dem? 1, 2 eller 4 opamps varianten?
Og hvad er kravet til forsyningsspænding? De fulde 36V som
ovenstående?

Og stadig arbejde lineært, eller bare ikke bryde ned?

M.v.h. Mikael

Re: Opamp Rail to Rail

Det er OP284 i 8pins soic hus.

Den skal stadig arbejde pænt linært.

mit indgangs signal er enten 0 - 2V eller Vsupply til Vsupply-2V

Kasper

Re: Opamp Rail to Rail

Jeg har nok en i dit hus meeeen hvad er dit BGW?

De R2R jeg har er af CMOS typen (dvs. max 5V)

Benny

Re: Opamp Rail to Rail

Det er DC, det er til en 4-20mA input...
ca. 0.2GG Gain

Så det er ikke det der er så store krav til som jeg lige ser det...

de skal kunne køre op til 30V ind minimum

Kasper

Re: Opamp Rail to Rail

Hm. Jeg har aldrig mødt R2R over 12volt forsyning. Hvad mener du med 4-20 mA
og 30 volt?

Benny

Re: Opamp Rail to Rail

Her er den:
http://www.analog.com/UploadedFiles/Data_Sheets/OP184_284_484.pdf

Reference spændingen kan enten være nede ved 0 eller oppe ved forsyningen 24
til 30V i mit tilfæde
Derfor ligger mit input signal i den diff. amp. opstilling jeg har enten 0V
eller 24 til 30V common mode spænding og ca 2V different mode spænding

Kasper

Re: Opamp Rail to Rail

CUT

AD8675

Re: Opamp Rail to Rail

Sådanne ting er noget du kan slå op i elektronikkens bibel: Arts og
Electronics. Fantastisk bog, et must for alle!

Peter

Re: Opamp Rail to Rail

-har Du et sidetal ??

Bo //

Re: Opamp Rail to Rail

Side 196 og frem er en oversigt til at starte med. Så kan man vælge ud og
kigge på RS's sparsomme udvalg og se om der er nogle priser der er mere
spiselige.

Peter

Re: Opamp Rail to Rail

LM7301 ser bedre ud...