Opamp "EL2001" ??

jeg leder efter en opamp med betegnelsen "EL2001".

Den sidder i udgangen på en funktionsgenerator.

http://www.armory.com/~rstevew/Public/SoundSynth/FunctGens/hsfglc11.gif

Hvad kan jeg erstatte den med?

har lm 358,324,348 på lager. Kan de bruges?

ligeledes kan jeg udskifte TL072 med een af ovenstående?
Har en brugt TL074CN, som godt nok er en quad, men måske det går at bruge de
to af dem?
Ved godt det bare er en opamp, men vi har ikke en elektronikpusher i byen.

Henrik

Re: Opamp "EL2001" ??
Hej Henrik

Den kender jeg godt at lede efter, det er forøvrigt ikke en OP-amp, men en
buffer. Den er ikke sådan lige at erstatte, men kan fåes hos Farnell, så
længe
de stadigvæk har lager varenummer 399-061. Den er udgået fra leverandøren.

Den kender jeg, er selv ved at lave en lidt modificeret udgave af den.

de

Det skulle så til gengæld ikke være noget problem.

Mvh Max

Re: Opamp "EL2001" ??

Not in stock.....Damn!
Farnell har udsolgt. :-(
RS har også udsolgt....

Når jeg nu ikke er så hulens krakilsk med kvaliteten på den funktionsgen.
har jeg så en chance for at finde en erstatning?
Meget gerne hvis onsemi eller maxim er leveringsdygtige ;-)

Spekulerer på at bruge en alm opamp til det, som buffer, evt flere
parallelt, når jeg nu ikke kan få den rigtige. At præcisionen ikke er 100%
er til at leve med da jeg ikke har hverken skop eller andet grej til mere en
10mhz. Bare jeg kan få en signalkilde er jeg faktisk godt tilfreds.

Henrik

Re: Opamp "EL2001" ??
Hej Henrik

Jeg fik 2 stk fra Farnell i sidste uge, det må have været de sidste.

Du behøver slet ikke have den buffer der, kredsen alene kan levere 2 volt
over 100 ohm. Så hvis du kan nøjes med det, så lad være med at gøre
mere ved det.

Mvh Max

Re: Opamp "EL2001" ??

takker!

Det skulle være tilstrækkeligt til mig.

Henrik

Re: Opamp "EL2001" ??
Hej henrik

OK, du kan se en konstruktion der er lavet på den måde her

http://www.hut.fi/~llatva/tekniikka/funcgen /

Mvh Max

Re: Opamp "EL2001" ??

Nej, TL072 har FET indgange og dermed en MEGET høj indgangsimpedans, der har
LM358 ikke (Der er også en del andre forskelle i specifikationerne).

de

TL074 har samme specifikationer som TL072, så med lidt lednings trækkeri,
kan den godt bruges.

Du kan købe via internet, men det er nok lidt for dyrt at bestille en enkelt
OpAmp.

Elektronik forretninger: http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html

Site Timeline