Opamp?

Jeg har brug for en opamp som har samme benplacering som en LM358, som kan
køre single supply og forstærke en DC helt ned til gnd. Den skal have større
båndbredde end LM358 da den ene halvdel bliver brugt til AC forstærkning.
Den anden bliver brugt som DC forstærker! Nogle ideer til et godt alternativ
? Eller et forslag til hvor man kan søge på egenskaber istedet for
komp.navn?

Re: Opamp?

www.analog.com

Men ellers mangler du lidt parametre:

Hvilken forsyningsspænding, ca.?

Støj - er det af betydning ?

Allerbedst ville være en beskrivelse af det du er ved at lave.
Re: Opamp?

  Støj er uden betydning, Opampen skal bruges som buffer imellem output på
en AC/DC converter (opamp gain = 0db) inden signalet føres til en adc
indgang på en PIC. AC/DC converteren må ikke belastes! Forsyningsspænding =
5V. Man kan sige at den vigtigste parameter er at opampen kan "sense" helt
ned til ground. Da den anden halvdel af opampen bruges til at forstærke et
50KHz/AC signal skal denne parameter være bedre end LM358.

Re: Opamp?

AD8028 er et bud.

Ellers
http://www.analog.com/en/subCat/0,2879,759%255F786%255F1%255F333a%255F4%255F333a,00.html#333
Re: Opamp?

Eller AD8656

Re: Opamp?

Jeg har tidligere brugt en billig ca3140/ca3130, single supply forsyning 0v
og +5v, det fungerede fint, mener også den fåes i dual - ca3240, den kender
jeg ikke.

det var lige hvad jeg kan huske jeg brugte i en single supply application
for mange år side, håber du kan bruge det til noget.

Mvh Søren

Re: Opamp?
Jeg har med stor glæde brugt en OP220 som erstatning for LM358.
MVH Lars

større
alternativ

Re: Opamp?

RK  spurgte efter noget, der kunne bruges ved 50kHz. OP220 har en
openloop gain på under 20bD (10 gange) ved 50kHz, og kan max håndtere
1kHz ved fuldt udgangssving (enda med +/-15V forsyning.

http://www.maxwell.com/pdf/me/product_datasheets/amplifiers/OP220_Rev3.pdf

Bo //

Re: Opamp?
On Sat, 03 Dec 2005 22:03:02 +0100, Bo Bjerre

Ja, og her er den ikke engang rail-to-rail, og da slet ikke ved 5V SS.
Re: Opamp?

nåh, ja, jeg synes ikke jeg ville opsøge flere problemer, men det har du
da ret i.

National har en hel del gode moderne forstærkere, der er R2R. Klik ind
på national.com og vælg opamps. Forsæt til Rail2rail.