OpAmp

Ho ho NG

Jeg mangler en opamp, der kan levere et output på 0 - 20 v, kender i til
om der er nogle af de gængse der kan klare det....?
De fleste kan jo ikke engang klare det i forsyning...
Der er ikke yderligere krav til opamp'n, da den kun skal arbejde med DC
forstærkning.

Mvh. Jens

Re: OpAmp

Hvad er kravet til 0V.. hvis 0.3V er ok og du har 24V forsyning kan en 324
jo klare det..

Kasper

Re: OpAmp

De skal desværre side i en eksisterende konstruktion, hvor der kun skal
ændres lidt på forstærkningen, og selve
konstruktionen bliver på nuværende tidspunkt forsynet med + og - 15v. Jeg
håbede på at finde en opamp der kan forsynes med evt.
+ - 24 volt.....eller evt. en der kunne køre rail to rail på de 20v...men de
fleste opamp's tåler desværre ikke så
høje forsyninger....

Jens

Re: OpAmp

Hej...

Nu kener jeg ikke til hvilke strømme heller du skal bruge... men hvis du kun
skal have 0 - 20V ud kan du jo forsyne den med + ril +24V og - til -24V hvor
du enten har en zener diode i serie, eller en serie regulator af en slags..
??

For en opamp der kan klare 48V er sjældent... vi skulle bruge en til en
forstærker engang, og der endte vi med at lave den med transistore

men lidt svært at sige hvad du kan med de få informationer vi får

Mvh
Kasper

Re: OpAmp

Rail to rail er kun af CMOS typen derfor den lave spænding.
Har navnet på en der muligvis kan, men det ligger på arbejde og jeg har
ferie en uge endnu :-(((

Benny

Re: OpAmp

DC
Jeg
20v...men
Jeg takker for indsatsen, jeg tror jeg har fundet en løsning, konstruktionen
får monteret en ekstra opamp på uden negativ forsyning og med 24 volt på
så fik jeg det ønskede output...

Jens

Re: OpAmp

LM675