Opamp 4560

"Michael Meidahl Jensen" skrev i en meddelelse news:43c6601d$0$2084$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

den giver da den rigtige "rør lyd" :)

Reply to
Jan Pedersen

Mon ikke det er noget start-op mute... den FET er pænt i cut-off ved Vg = -15V...

Mvh Kimjand

Reply to
Kim Johan Andersson

"Jan Pedersen" skrev

Så vidt jeg husker, er NE5532 netop designet til prof audio, hvor impedanserne ofte er 600 ohm, derfor er input resistance knap så væsentlig.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Alt for lang. 8-10uger.

Reply to
Christian P.

alt

Dette er kverulering!

JRC 4560 har 7 nV sq og kan drive 400 Ohm. Den er derfor meget bra til prisen, som er ca kr 1,00

4562 har lavere støy, men klarer ikke å drive mer enn 600 Ohm. 4556 er en liten tøffing, som er virkelig utmerket for å drive lange linjer, og som jeg bruker den til. Men da bruker jeg trafoer, som drives med negative impedanser. Det er beskrevet av Walt Jung i en applikasjonsbok fra Analog Devices, og prinsippet kan finnes hos
Her er det flere ting å lære enn sølet mitt.
Det som ikke er beskrevet her er bruken av LL6404, som etter min mening nesten er verdens 7.ende underverk. Men det blir aldri tid til generelle foredrag.

Med hilsen Arne Offenberg

Reply to
Arne Offenberg

Det er en noise gate: Lukker helt ned indtil der kommer et signal der er stort nok: Threshold level. ...start up mute...tjo :)

Reply to
Jan Pedersen

Det er ikke nogen noise gate. Det eneste der kontrollerer den er et RC-led og forsyningsspændingen.

Reply to
Ole Geisler -