OPAMP

Hey
vi har fået en online test i skolden med denne opgave...

Calculate the gain from input to output in the following circuit.

Det er en opamp hvor signalet kommer ind på R1 som går til - på ampen, R2 er
mellem - og out

R3 ligger fra + til stel

jeg regnede den således :  22/6,8 = 3,23, så svarede -3 (inveterende)

Men den gav mig fejl *suk*... og skrev det skulle være -4...

nogle ideer, for jeg er flad... eller er det bare vores lærer der laver fejl
???

Kasper

Given:

AOL = 120000 [times]

R1 = 6.8 k[W]

R2 = 22 k[W]

Assume R3 = 0 [W]

Answer 1:           -3 [times]

Answer 2:           -4 [times]

Answer 3:           -2 [times]

Answer 4:           -120000 [times]

Answer 5:           -5 [times]

Re: OPAMP
Hejsa

Tag et bette kik på den her link:
http://home.maine.rr.com/randylinscott/learn.htm#OPAMP

Mvh Hauge

Re: OPAMP

Hvad får jeg ud af det ?

Kan godt se mit indslag er lidt rodet... men det er en inventerende
forstærker....

og jeg mener det er RM/RIN.... ???

Kasper

Re: OPAMP
Hej Kasper

At du har ret, eller din lærer kan noget som ikke står
i mine lærebøger.

Mvh Max

Re: OPAMP

Hey

Oki... for jeg mente nok.. men det kunne jo være den formel var en Ca
formel.. ser det jo gerne man nogle gange undlader nogle mindre betydene
faktore ( og lærer har ofte med at lave opgaverne så de gvier fejl hvis man
ikke får det hele med)

Nu når vi er ved det...

Jordet emitter trin

forstærkningen mener jeg er :

RC//RL//1/hoe
----------------   = AU
      re (0,025/IE)

mens man skal :

RL//RC
-------------    = AU
HIE

For at få opgaven rigtig ?????????

Har set en formel et sted med :

-hfe * RL//RC
---------------
HIE

Men det er vel det samme som re når du har hfe på toppen da hfe/hie = re ??

Kasper

Re: OPAMP
Hejsa

Ok, et link til din konstruktion/opgave, hvor diagram + formel står skrevet
med ret stor skrift, det kan du vel få lidt ud af?!

Jæps, den er forstået, derfor linken..

Jaeh, hvilket også (igen) stod der hvor jeg linkede til.

Ser jeg en tømrer? ;)

/Hauge

Re: OPAMP

Det ved jeg sørme ikke... (:

Men jeg er ikke... er skam uddannet EM'er og er ved at tage ET...

Men jeg ville bare lige være sikker på at mine bøger ikke var for "begynder"
til at tage højde for det hele...

så jeg kan sige på mandag at hans opgaver ikke passer ((:

Kasper

Site Timeline