Opamp

Jeg har postet et diagram i Binær....

Mit problem ligger i at når jeg kører et signal ud til den darlington
transistoer igennem en buffer (tl084 istedet lm324) så kommer der ttl signal
ind på ampen..

men på udgangen er kommer der et inventeret signal der ligger fra +5V og
opaf..

for god ordens skyld så er vcc +12 til +15v...

Ligger problemet i at når der kommer 0 ud af uC så ligger det for tæt på
opampens stel eller ??

problemet er det samme når den er ubelastet..

nogle der har nogle ideer ?

Kasper

Re: Opamp

signal

Jeg har ikke set dit diagram, men ud fra din beskrivelse, så vil jeg gætte
på at du allerede har løsningen.

Nogle OpAmp's kan arbejde med signaler omkring den negative
forsyningsspænding (f.eks. LM324), andre kræver 1-2 volt over negativ
forsyning, på indgangen (f.eks. TL084).

Du bør altid checke den slags data på OpAmp's, både ind og ud for negativ og
positiv forsyning.

Site Timeline