Online forhandlere af løsdele?

Nogen der kender nogle gode online forhandlere af løsdele (primært DK, men evt. også udland), med stort sortiment? Jeg kender Brinck, men synes ikke sortimentet er særlig stort. Findes der nogen større herhjemme? Jeg mindes noget der hed Radiolytternes Indkøbscentral da jeg rodede med elektronik for mange år siden, men synes ikke jeg kan finde noget om dem idag.

Og et tillægsspørgsmål: jeg har er diagram fra USA hvor der skal bruges #23 og #26 kobbertråd, er det en terminologi man bruger herhjemme, eller bruger man mm, og i så fald, hvor finder man en konverteringstabel?

--
Rado
Reply to

"Rado" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Kender du:

? Mvh

Reply to
the hansens

Tak, den vil jeg kigge på!

--
Rado
Reply to

Rado frembragte:

Ha, - Den husker jeg. Den lå i Borgergade, og der købte jeg i starten af 60'erne min første OC 70 (eller var det OC 71? Hukommelsen er ikke hvad den har været!). Den skulle forstærke det svage signal fra en krystalmodtager, og kostede en hel måneds lommepenge.

Der lå også Radiomagasinet, lige over for Vesterport Station. De havde alt og et dejligt tykt katalog.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

"Rado" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Det skulle du også tage at gøre! Jeg handler altid der når det skal være privat. Hurtig og god service. Billige priser ved lave styktal Og så kan han skaffe det meste af det som ellers ikke lige er i det faste sortiment. Uden merpris.

mvh Kåre

Reply to
Kåre

dk.digikey.com

cypax.dk elfa.se (som desværre har købt Århus Radiolager) dk.farnell.com rs-components.dk

Flere af dem kræver dog nok lidt kreativitet hvis man ikke har et momsnummer...

Måske:

/A

Reply to
Anders F.

Ja gode gamle OC71, dem lavede vi også mange ting med. Den var i glashus husker jeg, og jeg mener der var noget med at man kunne skrabe lakken af og så bruge den som fotomodstand eller noget i den retning? Eller er jeg helt ved siden af?

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
Rado

"Rado" skrev i en meddelelse >

Du får lige mine med

Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen
Reply to
Michael Meidahl Jensen

OK, lyder godt. Nu er jeg iøvrigt momsregistreret, det må vel også give adgang til nogle forhandlere hvor man kan købe stort ind, billigt? Er ikke aktuelt lige nu, skal blot eksperimentere lidt, men det kan muligvis blive det senere.

--
Rado
Reply to

Jeg har lagt links til en del forretninger her:

Jeg har et program der kan hjælpe med konverteringer her:

HKJ

Det har jeg, så no problemo.

Fino, det må så være AWG nummeret der er tale om, så vidt jeg kan se?

--
Rado
Reply to

Takker!

--
Rado
Reply to

Rado tastede følgende:

Nej, det er rigtig nok, men dengang var den _alt_ for kostbar til den slags 'uautoriseret' brug.

Man kan vel sin børnelærdom: De 3 ben sad på stribe. Ved den røde plet sad collector, i midten basen og så var den sidste emitter.

Når man ser billederne på denne side, får man næsten en klump i halsen.

Jeg fandt en "lidt" hemmelig skuffe hende i firmaet. Der ligger 4-5 helt ubrugte OC71 og OC72.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Cypax.com og det er dansk

Kasper

Reply to
Kasper

Så må den være faldet i pris hurtigt. Jeg tror det var fra 65-66 og frem jeg rodede med det, og der mener jeg de var rimeligt billige. Vi havde også en stor æske med vel flere hundrede blandede transistorer i kælderen (min far og storebror var i elektronikbranchen dengang) og dem kunne jeg bruge af som jeg ville. Jeg mener også helt bestemt vi skrabede lakken af et par OC71 og legede med det her fotohalløj, det er derfor jeg kunne huske den detalje.

Ja jeg genkender også de fleste af dem fra vores gamle transistorkasse.

Hehe, de er måske i høj kurs nu på antikmarkedet.

--
Rado
Reply to

Ja de er godtnok billige: 3.60 for en 2N 3055 v. 25 stk.

--
Rado
Reply to

Tak!

Tak, har lige fået et link til det af en anden. Hvis det er dig der har lavet det så vil jeg takke mange gange, det ser fremragende ud! :-)

--
Rado
Reply to

"Ole Pagh" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@xjyllingesydx.xdk...

Hø, ham, der i sin tid lærte mig Ohm's lov i midten af 50'erne, kom en dag stormende ind ad døren med højt løftede arme og med 2 små, sorte dimser i hånden. Jeg gloede godt nok, hvad det var, siden han euforisk fes omkring i lokalet.

Jo, det var en hel ny opfindelse - her i landet - og meget svære at få fat på og til en pris - ja, I ved nok, joh, det var godt nok transistorer, og jeg anede stadig ikke, hvad det var. Men han havde altså tiltusket sig sådan et par stykker "som prøver", og da jeg kom på værkstedet den følgende dag, lå der de 2 dimser med nogle få ledninger og et batteri, samt en højttaler, der naturligvis spillede Radio Luxemborg, hvad ellers?

Jeg har da vist stadig nogle ligende i skuffen - og sørme også en 2N35. Men så skred det hurtigt fremad, AC126, AC128 AC 151 etc. ja, HF-mæssigt helt op til AF200 (brugt i mange Storno-spiller).

Nå, rendyrket nostalgi.:-)

--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)

Karsten H. (7870) tastede følgende:

Det kan jeg kun få til at være 455 KHz mellemfrekvensen i en Stornophone CQM19 (Viking - hybrid modellen med både rør og transistorer) Er det rigtigt?

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

"Ole Pagh" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@xjyllingesydx.xdk...

Hmm. Viking var næsten et uartigt ord - specielt hvad følsomhed angik. Svjh var det i 600 serien vi skiftede ud til AF200 på grund af bedre s/n, blot skulle Afstemningspolen udskiftes til luftspolen for at undgå selvsving. Jeg har da i øvrigt en CQF 600, der virker. Jeg skal da lige åbne den og se efter, hvad der sad i HF-modulet. Jeg kan da også kikke i manualen.

Nostalgi, nostalgi.:-) Det kan være, at vi ligefrem skal lave en ny tråd om emnet?:-)

--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)