ON/OFF Switch via netværket/internettet

Jeg er for mange måneder siden stødt på et produkt hvor man kunne koble et
apparat på netværket og derved tænde/slukke for et givent andet 220v apparat
ved at sende en kommando. Er der nogle der kan lede mig i en retning af en
hjemmeside der sælger sådanne ting. Kan ikke finde det selv og nu må jeg
have hjælp.
/Carsten

Re: ON/OFF Switch via netværket/internettet

En sådan her måske?
http://www.digidave.co.uk/product_info.php?cPath25%&products_id12%4&osCsid00%1249c8113d4de96a7526764fe5a5c1
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Re: ON/OFF Switch via netværket/internettet

    Hvis du vil rode med det selv kan denne lille opskrift bruges :

        1. stks MPU af en art.
        1. stks ENC28J60 fra Microchip
        1. stks. relæ ;)

        + divser blandet i modstande rundt om osv... :) og så lidt software
efter ønske.

    Det virker fint her :) vi  har nu endelig fået nogen af ENC28J60
chipne, og de virker kanon :)

--
VH
Lars Molnit

Har du TCP/IP koden eller ved du hvor man kan finde den ?

--20%

Christian (som lige har bestilt samples ved MicroChip)

Re: ON/OFF Switch via netværket/internettet

    Begge dele...

    Jeg faldt over dette guldkorn "http://forum.microchip.com/tm.aspx?m13%7115"

    Ellers bruger vi indtil nu denne :

    "http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&nodeId25%05&param=en024068"

    Hvis ikke du har C18 compileren fra Microchip, kan du hente en 90 dages
studenterversion ;) til den... ellers for os CCS-C folk, er der rygter
om de er ved at nosse sig sammen til at lave en TCP/IP stack til den,
samt benytte deres RTOS :( meeeeen, inden de blir færdige skal jeg
levere 2 kunde opgaver hvor det skal bruges, så nu måtte der købes en
C18 compiler ind til formålet...

--
VH
Lars Molnit

Mange tak.

Jeg tror nu jeg vil foretrE6%kke at koble den til noget 8051 hallF8%j,
der har jeg adgang til en masse lE6%kkert udstyr og Keil.

--20%

Christian

Re: ON/OFF Switch via netværket/internettet

Oki doki, så tror jeg det vil være en god ide at lede efter nogen TCP/IP
projekter med den chip op til en 8051 med brug af Keil, frem for at
porte Microchips kode. ;) der bør være nogen da den chip jo er genial
til den slags brug :)

--
VH
Lars Molnit

Hvilken er genial; Microchips eller 8051 ?

--20%

Christian

Re: ON/OFF Switch via netværket/internettet

    ENC28J60 , chippen som bruges til at få LAN forbindelsen op med, om du
bruger PIC, 8051, AVR, eller Z80 er ret ligegyldigt så længe opgaven
blir løst tilfredsstillende.

--
VH
Lars Molnit

Har du prF8%vet det i praksis ?

--20%

Christian

Re: ON/OFF Switch via netværket/internettet

    At bruge ENC28J60, så ja... at jeg så bruger PIC18Fxxxx serien er fordi
det er den som jeg har komplet udviklingsværktøjer til.

--
VH
Lars Molnit

Virker det ?
ForstE5%et som, kan jeg vitterligt komme i kontakt med en udgang som
sidder hos dig fx. ?

--20%

Christian

Re: ON/OFF Switch via netværket/internettet

    Hvis IT afdelingen åbner for en portforwarding til mit prints IP
nummer, så ja...

    Mit formål er at lave et modul som samler data op, og derved opføre sig
som en http client, som smider alle data op på en hjemmeside, som derved
gemmer dataende der i en database. Derved sider der ikke et relæ osv. på
den pt. men at lave et print med det er jo ikke svært ;)

    Men som default så virker Microchips exempel ved at den viser hvad
instillingen på nogen dioder er, samt du kan tænde slukke for dem via en
hjemmeside... og jo det virker skam :) det største bøvl var lige at
rette linkerfilen til i deres demokode, og så var den hjemme... derefter
er det bare at bygge på.

    DHCP delen virker upåklageligt, selv om det var den jeg frygtede mest i
starten, da statisk IP ik er skide fedt i længden, hvis det skal være
brugervenligt.

    SMTP delen har jeg ikke prøvet, men der skrives på diverse forums at
det også funker, men der er en del som skriger på hjælp til den del, så
jeg tror ik den er lige så nem som at lave HTTP server delen.

    FTP delen har jeg slået til, meeeen jeg har ik pt. testet den, da vores
primær opgave lige nu er at fikse det med TCP client delen, samt fikset
hvordan vi drøner gennem proxyen :)

--
VH
Lars Molnit

Oh noget sE5%dant ville jeg meget gerne ogsE5% lave.

Betyder det noget hvis man bruger et domE6%nenavn sammen med url foward
hos fx. GratisDNS ?

Det lyder spE6%ndende.

--20%

Christian

Re: ON/OFF Switch via netværket/internettet

kig evt. på denne fra Danbit http://www.danbit.dk/produkter/1210.phtml
Bemærk relæerne er ikke til 230 v
--
Venlig hilsen