On/Off Switch til parallelport - Page 2

Re: On/Off Switch til parallelport
Ja men hvordan gør man ang. programering, det må jo være en anden adresse
der skal kigges på. Da der så er flere indgange, må der også være mere bit

--
Calle

Re: On/Off Switch til parallelport
Hej Klaus,

Slår jeg op i min gamel lærebog står der at læse, at såfremt parallelporten
er en SPP-port er D0...D7 kun output. SPP-porten er den første oprindelige
port lavet på PC'ere.

På nyere porte som EPP og ECP er D0...D7 bidirektionale.

Min påstand: selvom PC'en er +8 år gammel, understøtter den stadig EPP-mode
parallelport

Ja, korrekt forstået....

/'han'

Re: On/Off Switch til parallelport
Hej Calle,

Hva' så med dataporten D0...D7, er den ikke bidirektional ??

- Man kan jo sagtens få en IIC-protokol til at køre på blot 2 ledere
(bidir.data & clk.) på sådan en parallelport, også uden ekstra pull-up.

/C

Re: On/Off Switch til parallelport
ikke altid, det kommer an på om det er en ECP port
se her er den alm.
http://www.hardwarebook.net/connector/parallel/parallelpc.html
og den er ikke bidirektional

--
Calle

Re: On/Off Switch til parallelport
Hejsa,

Tja, dengang for længe siden skulle der blot anvendes en TC-kommando, der
hed noget med 'inportb(...)'

Det er jeg temmelig sikker på der er....

/C

Site Timeline