Omskifter til DVI

Hej,

Jeg har en enkelt DVI-udgang pE5% min computer. Den F8%nsker jeg at kunne
slutte til hhv. mit TV og min pc-skE6%rm. Jeg har kigget lidt pE5%
forskellige DVI-muxes hos Analog, TI osv, men de "vender" forkert.
Dvs. to indgange til en enkelt udgang. Hvor finder jeg en kreds der
har en enkelt indgang og mindst to udgange?
Nogen der kan hjE6%lpe?

Jonas Jalling

Re: Omskifter til DVI [brug HDMI !]

Hej Jonas

Det må være sådan én du skal bruge:

2x2 HDMI Switcher

-

http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI
"...
Type A HDMI is backward-compatible with the single-link Digital Visual
Interface carrying digital video (DVI-D or DVI-I, but not DVI-A) used on
modern computer monitors and graphics cards. This means that a DVI-D
source can drive an HDMI monitor, or vice versa, by means of a suitable
adapter or cable, but the audio and remote control features of HDMI will
not be available.
..."

$179 Convert Component audio to HDMI:
http://www.kvmgalore.com /
"...
The Component Audio to HDMI Adapter is a unique device that allows older
analog devices to be integrated seamlessly into the modern home theater.
This adapter connects component video home theater devices or analog
video graphic cards (VGA) to HDMI compliant digital monitors. This
adapter also takes analog L+R audio and encodes it onto the HDMI signal
for the full HDMI video and audio effect.
..."

DKK 2.990 2x1 HDMI Digital Audio Switcher
http://www.kvmshop.dk/product.asp?product47%14&sub=1&page=1
Easily Switch Between Two HDTV Devices Using One HDTV Display - 2 HDTV
Sources + 1 HDTV Display = High Definition Convenience and Ease

DKK 2.100 2x2 HDMI Switcher With Discrete IR Remote Control
http://www.kvmshop.dk/product.asp?product62%73&sub=1&page=1
Connect and Access Two Sources from the Same Display(s) 2 Sources + 2
Displays = An Easily Integrated HDTV System

Priser?:
http://www.daxten.com/dk/gefen-dvi-hdmi-audio-switch-splitter.html
"...
HDMI & DVI Switche & Splittere
HDMI Switche & Splittere
..."

HDMI Video switch
http://www.kvms.com/HDMI-video-switch.asp

Gefen HDMI Super Booster (EXTHDMI141) KVM Switch:
http://www.dealtime.co.uk/xPF-Gefen-HDMI-Repeater
"...
Up to 150-feet can be easily traversed using your HDMI cable plus a HDMI
Super Booster, which corrects any digital degradation that occurs when
HDMI is used to send AV signals beyond the specified distance
..."

Glenn

Re: Omskifter til DVI [brug HDMI ! - DanBit]
Hej Jonas

Sørme -

Danbit har også fået HDMI omskiftere (kun til én skærm) og kabler:

http://www.danbit.dk/produkter/1718.phtml
"...Omskifter til HDMI-skærm..."

HDMI-kabler og -adaptere
OgsĂĄ omformerkabler mellem HDMI og DVI:
http://www.danbit.dk/produkter/2712.phtml

Glenn

Re: Omskifter til DVI [HDMI versioner, 3 x 2 HDMI Cross Switch, Recordere.dk]
Hej Jonas

3 x 2 HDMI Cross Switch:
http://www.octavainc.com/HDMI%20switch%203x2%20port.html
Citat: "...This unique HDMI cross switch allows you to view 2 different
HD programs simultaneously on 2 Displays..."

Lidt om HDMI versioner:
http://www.octavainc.com/HDMI%201.3.htm
Citat: "...Dolby TrueHD [NĂĄ - det er mĂĄske ikke HD vi har nu?]..."

-

Recordere.dk har ogsĂĄ "opdaget" HDMI:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID12%749&PN=1

http://www.octavainc.com/HDMI%20switch%204port.htm

-

Billig 4 ports HDMI 1.3 switch:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid12%27&zoneid=5
"...Switchen understøtter HDMI 1.3 og HDCP..."

Mere HDMI til dit fladskærms-tv:
http://www.pcworld.dk/art/8215?a=category&i20%6

-

Glenn

Re: Omskifter til DVI [HDMI findes i lidt nyere version end 1.3]
Hej Jonas

HDMI findes i lidt nyere version end 1.3:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hdmi#Versions

Glenn

Re: Omskifter til DVI [HDMI findes i lidt nyere version end 1.3]

Hej Glenn,

Tak for de mange forslag, men det er netop den forkerte vej de vender.
Jeg har to skE6%rme til en enkelt computer. Dem du linker til et
beregnet til to computere til en enkelt skE6%rm.
- Eller tager jeg fejl?

Jonas Jalling

Re: Omskifter til DVI [2 af dem har 2 HDMI udgange]

Hej Jonas

Har du ikke set disse? De har for mange indgange, men dem kan du vel
blot lade være med at anvende?:

-

3 HDMI indgange til 2 HDMI udgange:

[...]

2 HDMI indgange til 2 HDMI udgange:

[...]

Ja, jeg sendte ogsĂĄ en del andet, men det var bare for prissammenligning
og yderligere information.

Glenn

Re: Omskifter til DVI

Et alternativ er en DVI splitter, f.eks. ATEN  VS-162

/Jens

Re: Omskifter til DVI

Kan du ikke drive den med et y-kabel ?