Ombygge telefon til headset brug, hvordan?

Hejsa

Er der nogen, som har erfaringer med at ombygge en almindelig (moderne)
telefon til at kunne bruge et almindeligt, billigt computer headset?

Jeg tænker, at højttaleren er nem nok at sætte direkte til, men mikrofonen
noget mere tricky? Mon en almindelig lille mik forforstærker kan sættes på,
uden at det vil lave feedback?

Hvordan fungere moderne telefoner egentlig med hensyn til højttaler og mik?

Evt gerne nogle relevante links.

Claus

Re: Ombygge telefon til headset brug, hvordan?

Jeg lavede tricket for et par år siden, hvor jeg erstattede et almindeligt
"telefonrør" med et PC headset.

Du behøver ikke nogen forforstærker.

Lige på det punkt er der ikke sket noget som helst i mange, mange år.
Der anvendes en simpel lille kondensator-mikrofon, det samme sidder der i et
PC headset.

Re: Ombygge telefon til headset brug, hvordan?

Det vil sige, at der rent faktisk er en mikforforstærker i alle moderne
telefoner, og at det er muligt at hente 4-7v dc til mik'en ud af telefonen?

Hvor tog du spændingen til mik? En almindelig headset mic skal jo have
strøm, før den virker..

Claus

Re: Ombygge telefon til headset brug, hvordan?

Jeg tør ikke svare på om "alle" telefoner er opbygget sådan, men alle dem
jeg har arbejdet med har benyttet en simpel kondensator-mikrofon,
fuldstændig lige som man gør i alle de PC headset jeg har rodet med.
Der er såment ikke meget nyt under solen. Kondensatormikrofoner har været
brugt i telefoner i mange år, bla. fordi de er billige og ikke fylder særlig
meget.

Efter som det også var en kondensator-mikrofon, der sad i telefonens
oprindelige rør, sad både forstærker og forsyning allerede i telefonen. Alt
hvad jeg gjorde var at montere 2 Jack-stik på ledningen til telefonens stik
til telefonrør ;o)

Re: Ombygge telefon til headset brug, hvordan?

Jeg kan ikke få det til at virke. Mikrofonen i mine to telefoner har kun to
ledninger, og kører ikke med spænding, og med særskilt batteri på mit
headset virker ikke tilfredsstillende.

Claus

Site Timeline