Ombyg af gammel mobiltelefon (Projekt)

Hey

En bekendt har købt en gammel (meget gammel) menisterbil, hvor der er
indbygget telefon i, det er sikkert noget Storno eller sådan noget, her
kunne han godt tænke sig at bevare den telefon, men lidt opdateret, det
kunne jo være fedt, at kunne ringe fra den, isæt til træf osv. jeg har en
ide, om at der skal bygges noget nyrer grej ind i den.. men de fleste
mobiltelefoner idag, har jo et display, hvor man gerne skulle kunne aflæse
noget på denne, så det er måske ikke en ide, istedet tænker jeg, om man kan
få noget udstyr, som man plotter et simkort i, og så får man en almindelig
analog linie ud med klartone eller sådan noget, så kan jeg jo evt. genbruge
telefonens originale tastatur, og modde det over på en billig alm telefon,
og vupti, så er det kørende..

Eller måske nogle der har helt andre ideer ?

//Brian

Re: Ombyg af gammel mobiltelefon (Projekt)

Siemens har lavet nogle GSM moduler hvor man kan koble
mikrofon/højtaler til.
Disse styres med AT komandoer ligesom modemer, man kan alverdens ting
med dem ringe op til folk og modtage opkald også SMS.
Så en PIC eller tilsvarende og så en god håndfuld kode så skulle det
kører.
Der er mange andre der laver tilsvarende moduler, Nokia, Ericsson har
faktisk i nogle af deres GSM telefoner mulighed for at de også kan
styres med AT komandoer.

/Hans

Re: Ombyg af gammel mobiltelefon (Projekt)

Alle GSM enheder kan jo i princippet styres med AT idag.. eks. kan man jo
bare tage en arduino, og et GSM Shield, den styres jo også via AT
kommandoer.. og der er det jo sikkert også muligt at få lyd igennem.. men
jeg har idag fundet en enhed til en tyveri alarm, som laver gsm om til
pstn.. det gode ved den, var at den var på lager i firmaet, så jeg har lånt
den at teste med.. så tror løsningen bliver det kort, og en billig
ledningstelefon, som jeg hugger op, og modder lidt i..

//Brian

Re: Ombyg af gammel mobiltelefon (Projekt)
Hej Brian

Jeg forstår godt ønsket, og min tanke er, det
må der være flere der deler. Så prøv at søge
på nettet, det skulle ikke undre mig at nogen
har lavet løsningen et sted. F.eks. har jeg set
et firma der ombygger gamle drejeskivetelefoner
så de bliver fuld brugelige mobiltelefoner.

Max

Re: Ombyg af gammel mobiltelefon (Projekt)

Jeg har prøvet at søge lidt, men jeg søger nok på det forkerte.. på storno
ombyg / mod så får jeg en masse guides til at ombygge til armatør radio..

//Brian

Re: Ombyg af gammel mobiltelefon (Projekt)
Hej Brian

Den skal jo heller ikke ombygges som sådan, alt indmaden skal
jo fjernes og erstattes af noget nyt der kan fungere med det
net der bruges nu om dage.

Re: Ombyg af gammel mobiltelefon (Projekt)
Hvorfor ikke bare købe en GSM bordtelefon, og bygge den ind.

http://www.mtpdata.dk/mobiltelefoner/gsm-bordtelefon /

Der er jo seperat telefonrør og et display, man nok kunne flytte rundt på.

Hilsen
Kim

Re: Ombyg af gammel mobiltelefon (Projekt)

Ja.. det var en mulighed.. dog syntes jeg de telefoner du linker til har ret
så mange knapper og funktioner, som bliver svært at flytte over... men det
kunne da være gejler hvis man også kunne sende sms beskeder fra sin 40år
gamle indbyggede mobiltelefon..

//Brian

Re: Ombyg af gammel mobiltelefon (Projekt)
Det er jo lige til :-)
erikson har lavet en enhed hvor man få en pstn linje ud af et rj 11 stik
og så er det bare at stoppe en gammel normal telefon ind i den gamle og
udstyret kan helt sikker gemmes væk.
Jeg tror jeg har en et eller andet sted.

MVH
Per Holm
23 47 25 91

Re: Ombyg af gammel mobiltelefon (Projekt)

Sparkfun ombygger nummerskivetelefoner til mobiltelefoni, måske der er
noget her du kan bruge:
http://www.sparkfun.com/commerce/tutorial_info.php?tutorials_id51%&page=

En af deres opgaver er at få den gamle klokke til at fungere som
ringetone. Det slipper du formodentlig for, eller hvordan virker det på
din telefon?

Tomas

Site Timeline