Om slaglodning

Slaglodning hedder pE5% tysk "hE5%rdlodning" - et mE5%ske mere passende
navn.
Slaglodning krE6%ver hF8%jere temperaturer og er derfor ogsE5% mere
varmebestandig.

Her er en artikel som beskriver forskellen pE5% Weich- und hartlF6%ten,
altsE5% normal lodning og slaglodning, og den fortE6%ller ogsE5% lidt om
hvilke typer lod der bruges til hvad. Note: Jeg ved ikke om det er alle
der findes - Baumarkt er et firma og det de beskriver er sikkert kun de
produkter de selv markedsfF8%rer.

http://www.globus-baumarkt.de/documents/HAND_12.pdf

Slaglodning er brugt pE5% denne tank, ved benzin udtaget.
http://www.villewitt.net/pictures/mc/bmw25-3/DSC02586.JPG

Re: Om slaglodning
Hej VilleWitt

Man skelner s√•m√¶ndt ogs√• i danmark mellem bl√łd- og h√•rdlodning,
så vi adskiller os ikke fra tyskerne på det punkt. Min gamle lærebog
fra lærlingetiden som smed skelner helt konkret mellem de to former
ved at omtale at hårlodning foregår ved smeltepunkter over 500 grader.

Mvh Max

Re: Om slaglodning

Slaglodning hedder på tysk "hårdlodning" - et måske mere passende
navn.
Slaglodning kr√¶ver h√łjere temperaturer og er derfor ogs√• mere
varmebestandig.

Her er en artikel som beskriver forskellen på Weich- und hartlöten,
altså normal lodning og slaglodning, og den fortæller også lidt om
hvilke typer lod der bruges til hvad. Note: Jeg ved ikke om det er alle
der findes - Baumarkt er et firma og det de beskriver er sikkert kun de
produkter de selv markedsf√łrer.

Da jeg var i lære skelede vi mellem slaglodning og hårdlodning. Slaglodning
var med messing eller lignende, hvor imod h√•rdlodning var med s√łlv.

Benny

Site Timeline