Om at få lavet en føler "DS18B20"

Jeg har en DS18B20 i plasthus - den er jeg ikke glad for.  Jeg har en teori
om at hvis den kunne komme ned i feks et messing rør der lige kunne have et
TO-92 hus med ledning i sig - så ville det være bedre - Nå ja hvad hvis man
kom varme ledene pasta ned i spidsen og så lukkede enden med noget
2-komponet - ville det så ikke være det mest ideelle?

Hvor får jeg fat i sådan nogle rør?

Eller hvor kan man få lavet sådan en føler til rimelige penge?

Mvh
Allan

Re: Om at få lavet en føler "DS18B20"

Jeg plejer at bruge et glasrør. Varmer den ene ende af røret over en flamme
medens jeg drejer det, og derved lukker rørets ende.
Så lodder jeg nolge ledninger på TO-92 husets ben, putter varmeledende pasta
ned i bunden af glasrøret om skubber føleren ned i det.
Når føleren er nede hvor den skal være, lukker jeg den ende af glasrøret
hvor ledningerne kommer op, med noget varmlim eller silikone.
Det plejer at virke fint.

/Tom

Re: Om at få lavet en føler "DS18B20"

www.sequoia.co.uk/shop/product.php?p41%7

Kan sikkert fås andre steder også

Kasper

Re: Om at få lavet en føler "DS18B2 0"
denne
http://beertools.dk/product_info.php?cPath74%5&products_id13%007

mvh, jesper

Re: Om at få lavet en føler "DS18B20"

Tak for jeres svar :-)

Mvh
Allan

Re: Om at få lavet en føler "DS18B20"

Det var også noget jeg kunne bruge, men det er vel ikke sådan at du
eventuelt ved hvad sådan et rør hedder på udenbysk? Engelsk eventuelt? Skal
bruge nogle stykker, så er 30 kr./stk. for meget.

Mvh Hauge

Site Timeline