Olimex reply :(

Hej

Besluttede mig for at prøve olimex til 2 små print, men har fået denne reply:

Hi, your gerbers are with composite layers and negative plots (G36 G37 commands) on such gerbers we can't do DRC check, panelize nor to ensure correct phototools plot please re-generate your gerbers without composites and send again (make your copper planes with hatch fill not composite plots) Olimex

Jeg mener jeg har eksporteret dem som alle de andre gange, nogle ideer?

ligner lidt jeg ikke må have et solidt kobber plan men det skal være skraveret.. hmm ?

Kasper

Reply to
Kasper

Jeg har fået det hen, de G36/G37 kommandoer fortæller i gerberen man har et kobber plan, men det fortæller kun omridset af det. Det kan deres udstyr ikke håndtere, det skal have de på den gamle måde hvor planet er lavet af baner i hele planet.

Kasper

Reply to
Kasper

Hej!

Kasper wrote: ...

Har du ikke glemt at floode dit kobberareal i printudlægningsprogrammet?

Jeg bruger Mentor Graphics PADS, og her skal man huske at fylde kobberarealer inden man laver Gerber-filerne, da arealerne ellers ikke er iorden.

Sidder faktisk lige nu og laver print, drikker te og kigger ud i regnen. Bliver livet bedre? ;o)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

"Kim Voss Schrader" skrev i en meddelelse news:468c8dc2$0$90270$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Ja, her er der strålende solskin. Jeg befinder mig btw. i DK-land :-)

Har noteret mig info ang. printudlægning, det er den slags huller man nemt falder i.

--
mvh Uffe
Reply to

Nej, det er ikke det der er tilfældet.

G36/37 giver et omrids af kobberplanet, og det forstår olimex ikke da de har gammelt udstyr, de skal have planet lavet af baner:

så istedet at vælge solid i progel, så skal man vælge det skal være rastet, og så kan man sætte bane mellemrummet så lille det bliver solid

kasper

Reply to
Kasper

Ja hvis man drak kaffe ;o)