Olimex reply :(

Besluttede mig for at prøve olimex til 2 små print, men har fået denne
reply:

Hi,
your gerbers are with composite layers and negative plots (G36 G37 commands)
on such gerbers we can't do DRC check, panelize nor to ensure correct
phototools plot
please re-generate your gerbers without composites and send again (make your
copper planes with hatch fill not composite plots)
Olimex

Jeg mener jeg har eksporteret dem som alle de andre gange, nogle ideer?

ligner lidt jeg ikke må have et solidt kobber plan men det skal være
skraveret.. hmm ?

Kasper

Re: Olimex reply :(

Jeg har fået det hen, de G36/G37 kommandoer fortæller i gerberen man har et
kobber plan, men det fortæller kun omridset af det.
Det kan deres udstyr ikke håndtere, det skal have de på den gamle måde hvor
planet er lavet af baner i hele planet.

Kasper

Re: Olimex reply :(
Hej!

Har du ikke glemt at floode dit kobberareal i printudlægningsprogrammet?

Jeg bruger Mentor Graphics PADS, og her skal man huske at fylde
kobberarealer inden man laver Gerber-filerne, da arealerne ellers ikke
er iorden.

Sidder faktisk lige nu og laver print, drikker te og kigger ud i regnen.
Bliver livet bedre? ;o)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Olimex reply :(

Ja, her er der strålende solskin.
Jeg befinder mig btw. i DK-land :-)

Har noteret mig info ang. printudlægning,
det er den slags huller man nemt falder i.

--
mvh Uffe

Re: Olimex reply :(

Nej, det er ikke det der er tilfældet.

G36/37 giver et omrids af kobberplanet, og det forstår olimex ikke da de har
gammelt udstyr, de skal have planet lavet af baner:
http://www.artwork.com/polygon/gerber/g36g37.htm

så istedet at vælge solid i progel, så skal man vælge det skal være rastet,
og så kan man sætte bane mellemrummet så lille det bliver solid

kasper

Re: Olimex reply :(

Ja hvis man drak kaffe ;o)

Mvh Hauge