Olimex print, hvordan ser de ud?

Jævnfør tidligere tråd er jeg blevet anbefalet Olimex som en billig
printleverandør, men hvordan ser printene egenlig ud? og hvordan ligger
kvaliteten? Er der nogle der har mulighed for at vise et par billeder af
disse print fra Olimex?

MVH

Lars

Re: Olimex print, hvordan ser de ud?

Her er et lille leaded print:
http://henrik.k.jensen.homepage.dk/DSC_2321.jpg
http://henrik.k.jensen.homepage.dk/DSC_2322.jpg

Re: Olimex print, hvordan ser de ud?

Jeg mener at olimex har/havde en linksamling til folk der har lavet
opstillinger med deres print, bl.a. nogle gutter fra DIKU.

Jeg har en kollega som har fået lavet print hos dem, og Olimex' print
så glimrende ud.

--Kai

Re: Olimex print, hvordan ser de ud?

Sådan her:
http://www.ejberg.dk/temp/p4220001.jpg

Det er det første print, jeg fik lavet hos Olimex for et års tid
siden. Jeg har forresten nogle nye print nede hos ham lige nu.
Tag dig ikke af det nussede udseende på det øverste print. Det er
støv, der er kommet til med tiden.

Ikke helt i top. På de to print du ser på billedet, er der et par
enkelte fejl på det øverste af dem. Printbanen nederst til højre har
et par mikroskopiske ridser gennem kobberet, så der ikke var
forbindelse. Så jeg måtte skrabe loddemasken af og lappe ridserne med
lidt loddetin.
Det andet print (samt 8 små, jeg fik lavet samtidig) fejler ikke
noget.

På nettet har jeg hørt om andre problemer, der fra tid til anden er
med print fra dem. Bl.a. manglende forbindelse gennem via'er og at
loddeøerne/banerne ikke sidder ret godt fast hvis man skal udlodde
nogle komponenter igen.

Men trods alt finder jeg printene virkelig gode til prisen. Bare det
at få gennempletterede print syntes jeg er det hele værd. At man så
også får loddemaske og silketryk er jo bare et ekstra plus.
Man kan sagtens få print i bedre kvalitet, men så stiger prisen også
for små (=hobby) styktal.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen