Ohms ov - Page 2

Re: Ohms ov

Må centrifugalkraften være med dig, hvis du falder ud fra 4. sal ;)

--
Rado

Re: Ohms ov
On Fri, 03 Jun 2005 22:29:20 +0200, Bo Bjerre

Jeg tager udgangspunkt i den her udgave af "Ohms' lov"

http://www.svendaage.dk/ohm.htm

Jeg mener det er bedre at se alle formlerne som dele af en helhed,
fordi de alle er matematisk-logisk forbundne med hinanden.

--
Rado

Re: Ohms ov
Hej,

Det er en kombination af Ohms lov og Joules lov
(Som jeg for nogle år siden fik ham til at opdatere, da den han tidligere
havde de meget gamle enheder :)

Brug evt. de to trekanter (Ohms lov U=R*I og Joules lov P=U*I) de er stadig
matematisk "forbundne" i og med at fx. U'et i Joules lov kan repræsentere
R*I etc.

--
Venlig hilsen,
Søren

Til praktisk brug er trekanterne sikkert udmærkede, men rent teoretisk
synes jeg ikke de giver noget overblik over hvordan tingene hænger
sammen rent logisk. Der er cirklen bedre synes jeg. Men jeg har også
et ret filosofisk forhold til alle de her ting (specielt Walter
Russells kosmogoni, hvis det siger dig noget:)  :)

http://tinyurl.com/3td8b

--
Rado

Re: Ohms ov

den diskussion har været oppe at vende mange gange
men man kommer ikke uden om at rigtig mange SMPSU
er mega dårlige , producenten opgiver gerne et eller andet
tal for den samlede "effekt" uden at tage hensyn til at
hele SMPSU er samlet med "skod" komponenter
der står af ved selv minium belastning , alt sammen
for at tjene en femmer mere !,
se på prisen for en PC PSU , det kan næsten ikke blive
billiger, og dermed også dårliger holdbarhed (pris over kvalitet ) uanset
hvordan du "regner" på effekt (strøm) spændning forhold .
altså man kan udemærket bruge effekt (watt) som beregningsenhed
men om man også kan bruge det til noget
er en anden sag !?
hvad hjælper det at en PSU er lavet efter de bedste intensioner , hvis bare
et komponent  er en meget dårlig kvalitet
og dermed "brænder " PSU'eren af !

--
                    Venlig Hilsen
            Michael Meidahl Jensen