Ohm's lov på AC

maks. 0,6 Vpp.

dage siden :-)

Karl Erik.

Re: Ohm's lov på AC

Godt vi har nettet :-)

P=U*I*Cos(pi)

Da Cos(pi) altid er <= 1, bliver ac effekten mindre end dc effekten.

Karl Erik.

Re: Ohm's lov på AC

Ikke sikkert det har pratisk betydning men:

mvh Erik

Re: Ohm's lov på AC

lokale.

Karl Erik.

Re: Ohm's lov på AC

mini-sendere, der bestod af 3 tripler led.

Karl Erik.

Re: Ohm's lov på AC
Hej Karl Erik

PIN diode Limiters:
https://en.wikipedia.org/wiki/PIN_diode#Limiters

Reduce Losses In RF Schottky-PIN Limiter Circuits:
http://electronicdesign.com/energy/reduce-losses-rf-schottky-pin-limiter-circuits
Citat: "...
By adding a Schottky diode in parallel to the basic PIN limiter diode
(Fig. 1), called a Schottky-enhanced PIN limiter, limiting threshold is
lowered by ~10 dB 11 because of the Schottky diode?s lower turn-on voltage.
This new circuit arrangement for the Schottky-PIN limiter simultaneously
improves insertion loss, matching, bandwidth, and leakage power,
compared the original configuration.
..."

http://www.nardamicrowave.com/east/pdfs/literature/literature_pindiode.pdf

http://www.uydudoktoru.com/dosyalar/elektronik/fmvericiarsivi/YeniArsiv/PIN_Diode_Limiter.gif

/Glenn

Re: Ohm's lov på AC

Hej Glenn.

Rigtig gode links - tak.

Jeg overvejer at tage springet fuldt ud, og bygge et wattmeter med udtag

Denne konstruktion sammen med tapnings adapteren giver god sikkerhed op

0dB.

http://www.webx.dk/oz2cpu/radios/milliwatt-dk.htm

Karl Erik.

Re: Ohm's lov på AC

Har bestilt 10 stk. af disse
http://dk.farnell.com/avago-technologies/asml-5829-tr1g/diode-pin-limiter-lp-sot-323/dp/1861584

FRAGT - suk - 60 kr.

Kan nogen bruge de resterende eller en enkelt?
NON PROFIT - kun de reelle omkostninger.

Karl Erik.

Re: Ohm's lov på AC

Hej Karl Erik

http://www.uydudoktoru.com/dosyalar/elektronik/fmvericiarsivi/YeniArsiv/AGC_PIN_attenuator.gif

/Glenn

Re: Ohm's lov på AC
"Karl Erik Christensen"  skrev i meddelelsen
KLIPPET

mini-sendere, der bestod af 3 tripler led.

Karl Erik.
Hvad med at anbringe en PTC-modstand i serie med input, hvis den er lille

;vh Kurt

Re: Ohm's lov på AC [ PPTC ]
On 14/02/14 23.49, Kurt G wrote:

Hej Kurt

Det er i virkeligheden PPTC-modstande, du er interesseret i:

https://da.wikipedia.org/wiki/PPTC

Glenn

Re: Ohm's lov på AC

Er bestemt en mulighed.

Karl Erik.

Re: Ohm's lov på AC

http://www.briandorey.com/post/variable-rf-signal-sampler.aspx

Re: Ohm's lov på AC

Interessant link, tak.

Karl Erik.

Re: Ohm's lov på AC

:

ved ac?

alex

Re: Ohm's lov på AC

Jeg byggede den engang i 80'erne, efter opskrift i Ny Elektronik nr. 4&5

Var det Schottky dioder du brugte?

Karl Erik.

Re: Ohm's lov på AC

Har du eventuelt artiklen/diagrammet ville jeg da gerne se det.

mvh Erik

Re: Ohm's lov på AC

med OM360 fra Philips.

frekvens ret kort tid efter :-)

Jeg har Ny Elektronik fra 1981 - men hvor gemmer de sig? De findes her i
huset, et eller andet sted :-)

kopier til alle som gerne vil ha.

Karl Erik.

Re: Ohm's lov på AC

styres af ikke mindre end 3 atomure, som til overflod finjusteres ved
at det tyske PTB institut konstant sammenligner den modtagne frekvens

   0 sendt som amplitude og fasemodulation
   1 sendt som amplitude og fasemodulation
   0 sendt som amplitude, 1 som fase (kun bit 0 til 14)
   1 sendt som amplitude, 0 som fase (kun bit 1 til 14)
   intet   som amplitude, 0 som fase (bit 59 eller 60)

(stopbit), alle med standard 0 graders fase.

korrigere for konstant skiftende dopplereffekter og satellitter som

og er langt under 600MHz.

Enjoy

Jakob
--
Jakob Bohm, MSc.Eng., I speak only for myself, not my company
This public discussion message is non-binding and may contain errors

 hvor

derne.

ring eller lidt under forsyningerne)

alex