Og nu vi er ved det - PIC programmering...

Hej Gruppe.

Jeg har nogle avancerede ladere som jeg servicerer / opgraderer firmware
på, på mit job.

Modellen der driller baserer sig på en PIC24HJ128GP310

Jeg har én model af laderen som min PICKIT2 gerne vil snakke med, den
anden får jeg bare en "Pickit2 VPP voltage level error"

Jeg gik straks igang med en skrottet lader, og skar alle printbanerne
til ICSP, loddede kobbertråde i og forbandt til Pickit2, straks virkede
det. Så måtte jeg jo lappe printet sammen én datalinie af gangen, og da
jeg nåede til ICSPCLK så melder min Pickit2 fejl.

Tilsyneladende i den gamle rev. af laderen, så er ICSPDAT og ICSPCLK
benene reserveret til ICD - men i den nye bruges de også i noget analogt
multiplex.... Typisk!

Tilsyneladen kan fabrikken programmere dem på produktionslinien,
ligeledes kan jeg programmere laderen (med belastning på ICSPCLK-linien)
med en såkaldt Firmware-brik vi har. Den består af et print med en
Atmega128L processor og det løse. Egentligt ret morsomt at de bruger en
Atmel til at bitbange ICSP kode ind i en PIC.

Anyway, jeg kan jo se, at det kan lade sig gøre at flashe via ICSP
stikket, også selv om at datalinien er loadet.

Et scope trace af ICSPCLK benet med printbanen skåret, således at det
kun er ICSP der er forbundet, ser således ud:

http://ragelse.com/i/L994k0e

Tilsvarende med belastning af det resterende kredsløb, ser således ud:

http://ragelse.com/i/CYgGk0e

Ikke kønt!

Mon jeg kan strikke et modul sammen jeg kan sætte imellem der forstærker

Hvis jeg måler mA og trækker ICSPCLK benet op til 3,3V så render der 17
mA - det kan Pickit2 ikke source.

Jeg har forsøgt mig med en Pullup-modstand, men det giver ingen ændring.

Udsnit af Pickit2 diagrammet kan ses her:

http://ragelse.com/i/njtcl0e

ICSPCLK signalet kommer direkte fra den PIC18F2550 der sidder i
programmeren....

Nogen gode idéer ?

// Per.

Site Timeline