Ociliskop ud af gammel monitor?

Jeg surfede forbi en side hvor en gut havde fumlet sig frem til at lave en
gammel 14" monitor om til et ociliskop. Han skrev på siden at det ikke var
hverken særligt nøjagtigt eller stabilt.
Men jeg syntes at ideen var rigtigt god, der er jo ingen der ikke har en 14"
til at stå og samle støv på en hylde, så jeg ville lige høre om der er nogen
her der har prøvet noget tilsvarende og hvilke resultater i har fået ud af
det?
Jeg har pt. ikke selv et skop, og har overvejet et billigt pc-skop, kan de
to ting sammenlignes hvis man lægger lidt arbejde i at ombygge en monitor?

Mvh
//zigge

Re: Ociliskop ud af gammel monitor?

14"
nogen

http://www.rocscience.com/~corkum/BCMenu.html

Jeg vurderte den løsningen, men den dekket ikke akkurat behovet mitt, siden
jeg har et skop.

HM

Re: Ociliskop ud af gammel monitor?

???

/carsten

Re: Ociliskop ud af gammel monitor?

Hej Harald.

Hvad har dette link til noget om grundvand at gøre med ociliskoper? Og
hvordan går det med encoderen?

Mvh
//zigge

Re: Ociliskop ud af gammel monitor?

Beklager, her har eg nok gjort ein feil så eg lagra i favoritter.

Forsøk GOOGEL, PIC + oscioloscop ( + PC?)

HM

Site Timeline